WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju są objęte dzieci, które uzyskały opinię o potrzebie wczesnego
wspomagania rozwoju wydaną przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Występuje u nich istotne opóźnienie w rozwoju umysłowym, rozwoju mowy, sprawności motorycznej.
Zdiagnozowano niedosłuch, niedowidzenie, bądź autyzm.
W ramach zajęć prowadzona jest praca z dzieckiem i jego rodziną w wymiarze
1 godzina w tygodniu.
Planuje ją oraz realizuje zespół specjalistów w składzie: oligofrenopedagog, psycholog, logopeda.
Zajęcia są realizowane od momentu stwierdzenia u dziecka zaburzenia w rozwoju,
do czasu rozpoczęcia przez niego nauki w szkole podstawowej.
Jeżeli wyrównane zostaną deficyty rozwojowe dziecko rozpoczyna naukę w szkole ogólnodostępnej.
W sytuacji, gdy opóźnienie w rozwoju jest istotne objęte zostaje kształceniem specjalnym.
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju są prowadzone na terenie
Zespołu Szkół Specjalnych w Głownie od 2004 roku.