ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

SP 4-8u - wych. B. Długołęcka

Klasa 4-8u

wych. Bogusława Długołęcka

 

Szanowni Państwo,

     Znajdujemy się w nowej i trudnej dla nas wszystkich sytuacji.W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością nauki w domu proszę, żeby uczniowie  codziennie na miarę swoich możliwości(ewentualnie z pomocą rodziców)wykonywali ćwiczenia i zadania które proponuję ja i moi koledzy. Polecam by w miarę możliwości ustalili Państwo stały harmonogram dnia dla swoich dzieci i by możliwie jego przestrzegać.Proponuję w tym czasie zachęcać dzieci do prostych prac domowych ( ścielenie łóżka, układanie, składanie i segregowanie ubrań, zrobienie prostej kanapki itp.). Zachęcajcie też dzieci do wspólnego przeglądania i czytania książeczek, do wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych, doskonalenia umiejętności pisania oraz wykonywania prostych ćwiczeń matematycznych. Pamiętajcie też o częstym myciu rąk.

Pozdrawiam serdecznie  

Bogusława Długołęcka

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7. Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Zastanów się nad znaczeniem różnych potraw w święconce.
Narysuj i pokoloruj koszyczek ze święconką.
Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Marzena Wrońska

 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Tydzień 16 - 20.03 2020 r.

Klasa 4

Szukamy oznak wiosny. Przedwiośnie.

Szkolni przyjaciele część 3 – ćwiczenia

  1. Wykonaj ćwiczenia 5,6 strona 45
  2. Wykonaj ćwiczenia 7,8 strona 46
  3. Wykonaj ćwiczenia 2,3 strona 47
  • W zeszycie w trzy linie utrwalamy pisownię poznanych liter
  • Korzystając z zeszytu A4 utrwalamy poznane wcześniej na zajęciach litery i liczby
  • Utwalamy dni tygodnia
  • Utrwalamy miesiące
  • Rozpoznajemy pełne godziny na zegarze
  • Utrwalamy pory roku i cechy charakterystyczne do danej pory.

 

Klasa 6

Szukamy oznak wiosny.

Szkolni przyjaciele część 3 – ćwiczenia:

  1. Wykonaj ćwiczenia 5,6 strona 45
  2. Wykonaj ćwiczenia 7,8 strona 46
  3. Wykonaj ćwiczenia 2,3 strona 47
  4. W zeszycie w trzy linie utrwalamy pisownię poznanych liter
  5. Korzystając z zeszytu A4 utrwalamy poznane wcześniej na zajęciach litery i liczby
  6. Utwalamy dni tygodnia
  7. Utrwalamy miesiące
  8. Rozpoznajemy pełne godziny na zegarze
  9. Utrwalamy pory roku i cechy charakterystyczne do danej pory.

Klasa 8

Szkolni przyjaciele część 3 -ćwiczenia

Szkolni przyjaciele część 3 -podręcznik

Liczenie klasa 1

Poniedziałek -,,Czas na rower"

  1. Zapoznaj się z informacjami ze strony 81 podrecznika
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 72
  1. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 73
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 1,2,3 strona 36.

Wtorek-,,Rowerowa wycieczka z tatą "

      1.Wykonaj ćwiczenia 3 strona 75

Środa-,,Rowerowa wycieczka z tatą"

  1. Wykonaj ćwiczenia 1,2 strona 74 korzystając z podręcznika strona 84
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 4,5,6 strona 

Czwartek-,,W marcu jak w garncu "

  1. Na podstawie wiersza pt: ,,W marcu jak w garncu" strona 86 w podręczniku wykonaj ćwiczenia 1,2  strona 76
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 7,8,9 strona 38.

Piątek-,,W marcu jak w garncu"

  1. Na podstawie wiersza ze strony86 w podręczniku wykonaj ćwiczenia 3,4,5 6 strona 77
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 10,11,12,13,14,15 strona 39-40.

                                                                  

Klasa 4-8u    

                                            

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Drogi rodzicu,

Proszę o przeczytanie dziecku poniższej treści, wykonaj poniższe ćwiczenie. Zwróć uwagę na to aby dziecko odpowiadało pełnymi zdaniami na pytania.

 bo1

 

bo2                                                                  

 

Klasa 4-8u

                                            

Zajęcia rozwijające kreatywność(technika)

W miare możliwości wykonaj prace techniczną.Powodzenia

 

                                                         

  Tydzień 23 - 27.03.2020 r.     

                                                                

                                      

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

 Klasa4

 Wiosna. Utrwalamy pisownię litery n,N.

 

Nowi tropiciele karty ćwiczeń część 2

  1. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6,7 strona 45
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 46
  3. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 47

Nowi tropiciele karty matematyczne  część 2

 

  1. Wykonaj zadania 4,5,6 strona 32
  2. Wykonaj zadanie 1strona 33
  3. Wykonaj zadania 2,3 strona 34
  4. Wykonaj zadania 4,5 strona 35
  5. Wykonaj zadanie 3,4 strona 37

Plac zabaw kropki i litery

  1. Odszukaj literę n N i utrwalaj pisownię tej litery

Pisanie

  1. Utrwalaj pisownię litery n Nze strony 36-37 ćwiczeń

 

Klasa 6   Damian i Igor

 

Wiosna. Utrwalamy pisownię litery n,N.

 Nowi tropiciele karty ćwiczeń część 2

  1. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6,7 strona 45
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 46
  3. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 47

Nowi tropiciele karty matematyczne  część 1

  1. Wykonaj zadania 1,2 strona 76
  2. Wykonaj zadania 3,4,5 strona 77
  3. Wykonaj zadania 1, 2 strona 78
  4. Wykonaj zadania 3,4 strona 79
  5. Wykonaj zadania 1,2 strona 80
  6. Wykonaj zadania 3,4,5 strona 81
  7. Wykonaj zadania 3,4 strona 82

Zabawa z matematyką cześć 1( kserówka)

  1. Wykonaj zadania strona 4 i 5

Plac zabaw kropki i litery

  1. Odszukaj literę n N i utrwalaj pisownię tej litery

Plac zabaw karta nr 3

  1. Wykonaj ćwiczenia ze strony 4 i 5 po dwóch stronach

 

Klasa 6 Łukasz

Nigdy się nie nudzę.Utralamy pisownię litery n, N.

 

Szkolni przyjaciele część 3 – ćwiczenia

  1. Wykonaj ćwiczenia 3,4,5,6,7,8 strona 26-27
  2. Wykonaj ćwiczenia 3,4,5 strona 29

Pisanie

  1. Utrwalamy pisownię litery n N wykonaj ćwiczenia ze srtony 36-37

Plac zabaw kropki kreski i litery

  1. Odszukaj literę n N i utrwalaj pisownie litery n N

 W zeszycie w trzy linie pisz literę n N

 

Matematyka

Kartyćwiczeń część 1.

  1. Wykonaj zadanie 4,5,6 strona 53
  2. Wykonaj zadanie 1,2,3 strona 54
  3. Wykonaj zadanie 1,2,3 strona 55
  4. Wykonaj zadanie 1,2,3 strona 56
  5. Wykonaj zadanie 1,2 strona 57
  6. Wykonaj zadanie 3,4,5,6 strona 58

Klasa 8

Szkolni przyjaciele część 3 -ćwiczenia.

Szkolni przyjaciele część 3 -podręcznik.

Poniedziałek -,,O kobietach"

  1. Strona z podrecznika 64-65 przeczytaj tekst z pomocą osoby dorosłej
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 58
  3. Wykonaj ćwiczenia 4,5,6 strona 59
  4. Rozwiń zdanie : Ola fotografuje . Zapisz w zeszycie
  5. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 19,20,21 strona 42.

Wtorek-,,Eksperymenty z mamą "

  1. Wykonaj ćwiczenia1,2,3 strona 60
  2. Przeprowadz doświadczenie ćwiczenie 4 strona 61

Środa-,,Wywiad z poetką"

  1. Wykonaj ćwiczenia1,2,3 strona 62
  2. Wykonaj ćwiczenia4,5,6 strona 63
  3. Wykonaj ćwiczenia1,2 strona 64
  4. Wykonaj doświadczenie z podręcznika ,,Jak powstają kryształy?"

Czwartek-,,Warto je poznać "

  1. Na podstawie tekstu ze strony 70 w podręczniku wykonaj ćwiczenia   w   ćwiczeniówce 4,5 strona 65
  2. Na podstawie tekstu ze strony 71 w podręczniku odpowiedz na pytania w ćwiczeniach nr 6 strona 65
  3. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 22,23 strona 43

Piątek-,,W dalekiej Australii"

  1. Na podstawie tekstu ze strony 72-73 w podręczniku wykonaj ćwiczenia w   ćwiczeniówce 1,2,3 strona 66
  2. Na podstawie wiadomości ze strony 74 w podręczniku uzupełnij informacje z ćwiczenia 4 strona 67
  3. Wykonaj ćwiczenia 5,6 strona 67 na podstawie tekstu w podręczniku strona 75

 

Klasa4-8u      

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Drogi rodzicu,

Proszę o przeczytanie dziecku poniższej treści, wykonaj poniższe ćwiczenie. Zwróć uwagę na to aby dziecko odpowiadało pełnymi zdaniami na pytania.

b1

 

b2

 

 

Klasa 4-8u

Zajęcia rozwijające kreatywność(technika)

Zaprowadź własną uprawę rzeżuchy, możesz wykorzystać pojemniki po jogurtach.

%20">
 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

 

Klasa 4

Temat: Bezcenna woda. Utrwalamy pisownię litery c, C.

 

Nowi tropiciele - karty ćwiczeń część 2.

  1.  Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 8
  2. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 9
  3. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 10
  4. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 11

Nowi tropiciele karty matematyczne  część 2

  1. Wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 strona 38-39
  2. Wykonaj zadania 1,2,3 strona 41
  3. Wykonaj zadania 2,3 strona 43
  4. Wykonaj zadania 3,4,5,6 strona 44-45
  5. Wykonaj zadanie 1,2 strona 46

Plac zabaw kropki i litery

  1. Odszukaj literę c C i utrwalaj pisownię tej litery

Pisanie

  1. Utrwalaj pisownię litery c C ze strony 12-13 ćwiczeń

 

Klasa 6 - Damian, Igor.

Utrwalamy pisownię litery c, C.

 

Nowi tropiciele karty ćwiczeń część 2 

  1. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 8
  2. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 9
  3. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 strona 10
  4. Wykonaj ćwiczenia 4,5 strona 11

Nowi tropiciele karty matematyczne  część 1

  1. Wykonaj zadania 1,2 strona 84
  2. Wykonaj zadania 3,4 strona 85
  3. Wykonaj zadania 1, 2 strona 86
  4. Wykonaj zadania 3,4 strona 87
  5. Wykonaj zadania 5,6 strona 88

Zabawa z matematyką cześć 1( kserówka)

  1. Wykonaj zadania strona 6 i 7

Sprawdziany matematyka klasa 1

 

  1. Wykonaj sprawdzian nr1

Plac zabaw kropki i litery

  1. Odszukaj literę c C i utrwalaj pisownię tej litery

Plac zabaw karta nr 3

  1. Wykonaj ćwiczenia z karty 27,28,29,30,31 po dwóch stronach

Klasa 6 - Łukasz. 

Szukamy oznak wiosny. Utralamy pisownię litery c, C.

Szkolni przyjaciele część 3 – ćwiczenia

  1. Wykonaj ćwiczenia 4,5, strona 37
  2. Wykonaj ćwiczenia 6,7 strona 38

Pisanie

  1. Utrwalamy pisownię litery c C wykonaj ćwiczenia ze srtony 12-13

Plac zabaw kropki kreski i litery

  1. Odszukaj literę c C karta 3 i utrwalaj pisownie litery c

W zeszycie w trzy linie pisz literę c C  

Matematyka karty ćwiczeń część 1

  1. Wykonaj zadanie 1,2 strona 59
  2. Wykonaj zadanie 1 strona 61
  3. Wykonaj zadanie 1,2 strona 62
  4. Wykonaj zadanie 1,2,3 strona 63
  5. Wykonaj zadanie 4,5,6 strona 67

Klasa 8

Szkolni przyjaciele część 3 -ćwiczenia

Szkolni przyjaciele część 3 -podręcznik

Liczenie klasa 1

Poniedziałek -,,Idzie wiosna"

  1. Strona z podrecznika 77 przeczytaj tekst z pomocą osoby dorosłej
  2. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 strona 68-69
  3. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 24,25 strona 44.

Wtorek-,,Co kwitnie wiosną" 

  1. Wykonaj ćwiczenia1,2,3 strona 70

Środa-,,Wiosna"

  1. Na podstawie wiersza ze strony 78 w podręczniku wykonaj ćwiczenie     4 strona 71
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 26,27,28,29 strona 45-46.

Czwartek-,,Wiosna już przybyła "

  1. Na podstawie wiersza ze strony 79 w podręczniku wykonaj ćwiczenie 5 strona 71
  2. Z podręcznika ,,Liczenie klasa 1" wykonaj zadania 30,31 strona 47.

Piątek-,,Pomylona wiosna"

  1. Na podstawie wiersza ze strony 79 w podręczniku wykonaj ćwiczenie 6 strona 71

                                            

  Klasa 4-8u 

  Zajęcia rozwijające komunikowanie się

 

Drogi rodzicu,

proszę o przeczytanie dziecku poniższej treści, wykonaj poniższe ćwiczenie. Zwróć uwagę na to aby dziecko odpowiadało pełnymi zdaniami na pytania.


bo1                       

 

Zajęcia rozwijające kreatywność(technika)

 1.Proponuję samodzielne przygotowywanie kanapki przez dziecko – smarowanie masłem, nakładanie dżemu czy wędliny – z zastosowaniem zasad higieny .Dziecko pomaga sprzątać po posiłku, wkładając  przedmioty do zlewu, zmywa naczynia wyciera do sucha i odkłada na wyznaczone miejsce w szafce.

 2.Ćwiczymy również umiejętność przewracania rzeczy na prawą stronę, składania ubrań i odkładania ich na właściwe miejsce.

 3.Biedronka  z masy solnej.

Masę solną można przyrządzić wg przepisu:

1 szklanka mąki
1 szklanka soli
1/2 szklanki wody          

Wszystkie składniki należy połączyć w miseczce i zagnieść. Po wylepieniu i wyschnięciu biedronkę należy pomalować farbami.

 

 

Bogusława Długołęcka

 

Wychowanie fizyczne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Ćwiczenia:

Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko było  przebrane w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają państwo że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą ale i bardzo szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu. (około 30-45sekund)
  2. Bieg w miejscu. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w przód, stojąc w miejscu. (10 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w przód, stojąc w miejscu. (10 powtórzeń każde ramię)
  5. Skłony tułowia w przód. (8 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste)
  6. Krążenia bioder. (8 powtórzeń w każdą stronę)
  7. Przysiady. (10-12 powtórzeń)
  8. Stanie na jednej nodze. ( 8 sekund każda noga, może to ćwiczenie wykonać dwa razy)

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa ruchowa „Powódź”.

Przebieg zabawy: Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: ”Powódź”, dziecko musi zająć jakieś miejsce będące ponad powierzchnią podłogi, np. wejść na łóżko, wejść na krzesło, itp. (stopy dziecka nie mogą odtykać podłogi). Na koleje hasło „powódź minęła”, dziecko wraca do swobodnego biegu po pokoju.

  1. Zabawa „Lustro”.

Przebieg zabawy: Dziecko staje naprzeciw rodzica. Rodzic wykonuje proste ćwiczenia ruchowe takie jak: skłony, przysiady, podskoki, stanie na jednej nodze itp., a dziecko stara się odwzorować ruch na zasadzie lustra. Poziom zaawansowania ćwiczeń dobieramy do możliwości ruchowych dziecka.

  1. Zabawa ruchowa: „Myszka do norki”

Przebieg zabawy: Dziecko porusza się w pozycji na czworaka po podłodze. Na hasło rodzica „Myszka do norki”, dziecko stara się schować do bezpiecznej norki, np. pod krzesło, pod stół, pod biurko. Należy zachować ostrożność podczas wchodzenia i wychodzenia z „norki”.

  1. Ćwiczenie oddechowe:

Przybory potrzebne: piłka ping-pongowa.

Przebieg ćwiczenia: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Ćwiczenia z wychowania fizycznego do zdalnego nauczania dla klasy 4-8u

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko było  przebrane w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają państwo że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą ale i bardzo szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń.

Rozgrzewka

  1. Marsz wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  5. W pozycji wyprostowanej, stojąc w miejscu staramy się unieść prawą nogę i dotknąć kolanem prawej nogi do prawego łokcia, to samo lewe kolano-lewy łokieć (8-10 powtórzeń na nogę)
  6. Krążenia kolan. (8 powtórzeń w każdą stronę)
  7. Przysiady. (10-12 powtórzeń)
  8. Półwaga przodem, tak zwana „jaskółka”. ( 8 sekund każda noga, liczymy głośno czas, można to ćwiczenie wykonać dwa razy)

Zabawy ruchowe

  1. „Gra w kolory” – rzucamy piłkę w określony sposób wyznaczony przez rodzica: prawa ręka, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz zza głowy itp. Chwytamy piłkę na wszystkie kolory poza jednym lub dwoma (np. żółty i czerwony).
  2. „Piłka do kosza” – potrzebne będzie do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Dziecko ustawiamy z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby. (Np. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, można zwiększać odległość dziecka od „kosza” i zmieniać sposób wykonania rzutu, np. siedząc)
  3. „Pająk i muchy” – rodzic jest pająkiem, dziecko muchą. Pająk ukryty w dowolnym miejscu, dziecko udaje muchę biegając po pokoju na hasło rodzica „pająk wychodzi!”, dziecko ma zatrzymać się w bezruchu, po krótkiej chwili na hasło rodzica: „pająk się chowa”, mucha lata dalej. Po kilku powtórzeniach lub gdy dziecko się ruszy, zmian ról. Dzieci bardzo lubią tą zabawę, proszę zwracać uwagę na utrzymywanie równowagi i bezruch dziecka.
  4. „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy nici. Przywiązujemy je w dowolnych konfiguracjach, wysoko nisko, nić leży, dziecko musi przejść równoważnie, czołgać się pod, przejść nad, przeskoczyć, itp. Proszę pamiętać o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę.

Rafał Biernacki

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Rozgrzewka - przy muzyce, ćwiczenia staramy się wykonywać w rytm muzyki

  1. Marsz wokół pokoju z klaskaniem nad głową. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w tył, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w tył, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  5. Skłony tułowia w przód. (6 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste)
  6. Krążenia kolan. (6-8 powtórzeń w każdą stronę)
  7. Przysiady. (6-8 powtórzeń)

8.Ćwiczenie równoważne – stanie na jednej nodze w dowolnej formie. ( 5 sekund każda noga, liczymy głośno czas, można to ćwiczenie wykonać dwa razy)

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa „przeciąganie liny”. Lina dowolna, może być sznur o odpowiedniej grubości. Stajecie naprzeciw siebie. Na środku liny należy przewiązać kontrastową chustkę lub tasiemkę. Następnie na środku pola gry zaznaczamy wyraźnie przestrzeń, poza którą wyjście liny z chustką oznacza zwycięstwo oraz dokładny środek tej przestrzeni, od którego rozpoczynamy grę. Można grać na punkty, jednak nie jest to konieczne.
  2. Wzmacniamy mięśnie brzucha. Dziecko w leżeniu tyłem (na plecach) na materacu lub kocu wykonuje naprzemienne wznosy nóg. Wznos prawej nogi – noga wyprostowana w kolanie – do pionu, powolny powrót do pozycji wyjściowej i zmiana nogi ćwiczącej. 6-8 powtórzeń na nogę.
  3. Zabawa z mocowaniem „walki kogutów”. Naprzeciw siebie, ustawieni w przysiadzie, ręce splecione. Zadaniem zawodnika jest spowodowanie upadku przeciwnika. Każde przewrócenie przeciwnika jest punktowane. Można zmieniać pozycje wyjściowe, np. w klęku, stojąc na jednej nodze itp.
  4. Klęk podparty (przyda się koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymanie w tej pozycji 5 sekund, powrót, do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczmy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Proszę zwrócić uwagę na proste plecy. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wypisać daną pozycję, np. klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała.)
  5. Toczenie się po podłodze. Dziecko „turla” się po podłodze (samo lub z naszą pomocą) w każdą stronę i różnych kierunkach. W tej zabawie możemy zmieniać ułożenie ramion, np. wzdłuż tułowia, wyciągnięte w przód. Możemy również zmieniać szybkość przetaczania, wolno-szybko.

Rafał Biernacki

Zajęcia rozwijające kreatywność     

Tydzień 16 - 20 marca 2020 r.


Włączcie waszą ulubioną piosenkę "Góry do góry". Przypomnijcie sobie układ ruchów do jej słów. Potem śpiewajcie i tańczcie kiedy chcecie. Link 



Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.


Posłuchajcie nowej i bardzo popularnej teraz piosenki o koronawirusie. Spróbujcie śpiewać z wykonawcami. Jeśli chcecie grajcie na garnku, patelni, wiaderku plastikowym. Możecie zrobić grzechotkę z puszki po napoju i ziarenek - tak jak robiliśmy na lekcji.
Liczę na waszą pomysłowość.link 


 Tydzień 30.03. - 03.04.2020 r.


Wyjdźcie na podwórko lub otwórzcie okno i posłuchajcie odgłosów wiosennej przyrody ( śpiew ptaków, szum drzew), popatrzcie na pączki na drzewach i młodą trawę. Posłuchajcie piosenek o wiośnie w wykonaniu  polskich wykonawców ( niektóre z nich znacie z lekcji) .

Linki: 

 

     

   

Magdalena Kret

 

Tydzień 06.04 - 10.04 2020 r.



Posłuchajcie utworu  M. Musorgskiego" Taniec kurcząt w skorupkach" w wersji oryginalnej  link 

Magdalena Kret

 

Zajęcia rewalidacyjne w kierunku ćwiczeń koncentracji uwagi 

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Odszukaj 10 różnic między obrazkami i zapisz je na kartce, a następnie pokoloruj obrazek.

 r1

 

Tydzień 30.03 – 03.04 2020 rok.

Rysowanie z pamięci. Z pomocą rodziców proszę wybrać 5-10 figur geometrycznych, lub przedmiotów codziennego użytku, które uczeń może dotknąć i zobaczyć. Następnie przedmiot chowamy aby nie był on widoczny. Na kartce papieru przy pomocy ołówka i kredek uczeń próbuje odtworzyć widzianą figurę lub przedmiot. Zwracamy uwagę jak dużo części wspólnych udało się odtworzyć, np. kształt, barwę.

Kamil Latosiewicz

Tydzień 06.04 - 10.04 2020 r.

Z pomocą rodziców proszę wydrukować obrazek. Następnie uczeń powinien rozciąć elementy oraz ułożyć w całość wg schematu na obrazku. 

kam1

Kamil Latosiewicz

 

Rewalidacja wzmacniająca kondycję fizyczną 

 

Tydzień 16-20.03.2020 r.

Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu zalecam spacery na świeżym powietrzu. Pamiętamy, aby unikać dużych skupisk. Zachowajmy wszelkie środki ostrożności. Po powrocie do domu umyjmy ręce ciepłą wodą i mydłem oraz postępujmy zgodnie z zaleceniami Sanepidu.

 

Tydzień 23-27.03.2020 r.

 

W tym tygodniu proponuję zabawę ruchową do muzyki Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna” – taniec obudzonych z zimowego snu zwierząt.

Przebieg zabawy: Rodzic pokazuje dziecku ruchy do naśladowania (np. lot motyla, lot pszczół, budowanie gniazd przez ptaki, kiełkowanie roślin itp.). Wszystko dzieje się w rytm muzyki. Dzieci naśladują ruchy, wyrażają muzykę swobodnym tańcem, ruchem, gestem, mimiką.

Następnie wykonujemy ćwiczenia oddechowe: unosimy ręce do góry – wdech, opuszczamy ręce w dół – wydech (wykonujemy 8 powtórzeń). Pamiętajmy o zasadzie wdech nosem – wydech ustami).

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

W tym tygodniu proponuję następujące zadania ruchowe:

  1. Poruszanie się według wskazówek rodzica np. zrób jeden krok w przód, zrób jeden krok do tyłu, zrób jeden krok w prawo itd. (pamiętajmy, że stojąc naprzeciwko dziecka nasza prawa to dziecka lewa ręka, dlatego zawsze pokazujemy zadania na zasadzie odbicia lustrzanego).
  2. Klęk podparty (potrzebny będzie koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymajcie w tej pozycji 5 sekund, powrót do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczymy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Zwracamy uwagę na proste plecy.
  3. Przejścia równoważne. Na podłodze rozciągamy sznurek, grubszą nić lub zwinięty ręcznik. Stajemy za lub obok dziecka i asekurujemy, zwracając uwagę na prawidłowe ustawienie stóp w trakcie wykonywania ćwiczenia.
  4. „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy sznurka lub nici. Przywiązujemy je w różnorodnych konfiguracjach np. nisko, wyżej. Dziecko musi przejść nad, przeskoczyć, czołgać się pod. Pamiętamy o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę. Trudność zadania powinna być adekwatna do możliwości ruchowych dziecka.

 

Sylwia Rubacha

 

Zajęcia rewalidacyjne usprawniające techniki szkolne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Bardzo proszę, aby nadal ćwiczyć umiejętność odczytywania godziny z tarczy zegara. Oprócz tego proszę, aby na kartce papieru wymienić nazwy państw sąsiadujących z Polską, oraz narysować i pokolorować flagi tych państw.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Bardzo proszę aby nadal ćwiczyć umiejętność odczytywania godziny z tarczy zegara.

Zadanie 1

Przyjrzyj się poniższym zegarkom. Pod każdą tarczą napisz która jest godzina.           

  bm 1            bm 3   bm 4                 

 

bm 6           bm 2           bm 5

                                

Zadanie 2

Narysuj na poniższych tarczach odpowiednie godziny.

      b7        b7    b7

                   1325                                                     620                                                1717

     b7     b7      b7   

 

                     2315                                              155                                               843

 

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Bardzo proszę, aby nadal ćwiczyć umiejętność odczytywania godziny z tarczy zegara.

                                

Zadanie 1

Narysuj na tarczy odpowiednie godziny:

b7

                                   

1300                                130                                           715                                                 345                                1120                                                 815

 

    

Michał Becherka

 

Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

(3 zkka 8u, 5 zaj.rozw. krea. -4-8u,1 zkka- 4-8u)

Temat: Vincent Van Gogh (1h). 

Na swoim komputerze, laptopie lub smartfonie wejdź w Internet. W wyszukiwarce Google wpisz nazwisko z tematu lekcji. Wejdź w zakładkę – grafika. Obejrzyj w Internecie obrazy artysty, spróbuj znaleźć i zanotować tytuł obrazu, który najbardziej ci się podoba.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Temat: Jan Matejko (1h).

Na swoim komputerze, laptopie lub smartfonie wejdź w Internet. W wyszukiwarce Google wpisz nazwisko z tematu lekcji. Wejdź w zakładkę – grafika. Obejrzyj w Internecie obrazy artysty, spróbuj znaleźć i zanotować tytuł obrazu, o którym już wcześniej słyszałeś.

Klasa 8u 
(3h zkka)

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Temat: Wiosna w sadzie.

Wydzieranka. Na białym kartonie z dużego bloku technicznego wykonaj rysunek kwitnącego wiosna sadu, tak aby zakomponował całą powierzchnię kartonu. Następnie wyklej rysunek drobnymi kawałkami kolorowego papieru.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Temat: Martwa natura (3h).

Wiosenne kwiaty. Wykonaj rysunek ołówkiem kwiatów w wazonie, tak aby rysunkiem zakomponować cały karton. Pokoloruj rysunek farbami plakatowymi lub akwarelowymi.

UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

Dariusz Młynarczyk

 

Zajęcia rozwijające kreatywność     

 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.       

                                                   

Temat: Szkice portretowe (2h).

Poproś, aby ktoś z rodziny ci zapozował. Wykonaj kilka szkiców głowy, tak aby zajmowała ona całą powierzchnię kartonu. Oceń, czy udało ci się w jakimś zakresie zachować podobieństwo.

Temat: Temat: Mój dom (3h). 

Na kartonie z bloku rysunkowego naszkicuj ołówkiem kształt domu, w którym mieszkasz. Postaraj się, aby rysunek domu zajął większą część kartonu. Jeśli jest ładna pogoda – zrób szkic na dworze.  Pokoloruj rysunek kredkami.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

                            

Temat: Szkice portretowe, cz. 2 (2h).

Wybierz najlepszy z wykonanych szkiców portretowych w ubiegły tygodniu. Pokoloruj go kredkami lub farbami plakatowymi.

Temat: Projekt kolorowego dywanu (3h).

Wydzieranka. Zakomponuj powierzchnię kartonu dowolnymi figurami geometrycznymi (kwadraty, trójkąty, koła). Uzyskany wzór wyklej kawałkami kolorowego papieru.

UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej urocz

ystości.

Zadanie dodatkowe dla wszystkich uczniów.

Temat: Wiosenny pejzaż.

Na formacie a4 naszkicuj ołówkiem, a później namaluj farbami wiosenny pejzaż z wykorzystaniem typowych motywów w postaci np. widoku budynków w otoczeniu kwitnących drzew, wiosennych kwiatów w ogrodzie. Zdjęcie pracy prześlij na podany wyżej adres mailowy.

 

Dariusz Młynarczyk

Rewalidacja poznawczo-społeczna

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.                          

Drodzy uczniowie witam was serdecznie, proszę zadbajcie o swoje bezpieczeństwo. Nie wychodźcie z domu, przeczekajcie ten trudny czas epidemii. Zachowajcie szczególne środki higieny w swoich domach, proszę myć ręce mydłem z ciepłą wodą; przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami. Płuczcie owoce i warzywa w ciepłej wodzie, odżywiajcie się zdrowo.

Drodzy rodzice zachęcam do uczenia swoich dzieci samodzielności proponuję uczyć mycia rąk, samodzielnego ubierania, wspólnego przygotowywania posiłków, uczenia mycia owoców, warzyw, mycia naczyń.

                                        

Tydzień 30.03 – 03.04.2020 r.

 

Temat zajęć: Witamy wiosnę za oknem.

Obserwujcie zmiany pogody za oknem wiosną, migrujące śpiewające ptaki. Wspólnie z rodzicami próbujcie odgadnąć ich nazwy.

- narysuj co zaobserwowałeś np. ptaki, zielone listki, pączki kwiatów, kwiaty.

- wymień kolory pojawiające się w przyrodzie wiosną.

 

Tydzień 06.04 – 08.04.2020 r.

                                                                                                                                                             

Z pomocą rodziców wymieńcie produkty, które wkładamy do koszyka wielkanocnego np. jajka, sól, pieczywo.

Zachęcam rodziców do wspólnego ułożenia życzeń z dziećmi na święta wielkanocne, które możecie przekazać rodzinie, znajomym.

Zachęcam do przeprowadzenia konkursu wspólnie z domownikami ,,Najpiękniejsza Pisanka”. Pisankę możecie wykonać różnymi technikami wykorzystując do tego celu np. mazaki, farby, kolorowe serwetki.

Drodzy uczniowie i rodzice w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi życzę wam zdrowia, spokojnych pełnych miłości świąt w gronie najbliższych wam osób.

Pozdrawiam serdecznie

                                                                                                            Anna Grabowicz

 

 

Propozycja ćwiczeń służących rozwijaniu mowy 

Tydzień 30.03 – 03.04 2020 r.

Ćwiczenia słuchowe:

●rozpoznawanie odgłosów przedmiotów z otoczenia- pod blatem stołu w sposób niewidoczny dla dziecka demonstrujemy dźwięki przedmiotów z otoczenia - kluczy, nożyczek, dzwonka,  itp.        

●Dziecko zgaduje jakie słowo zostało wypowiedziane- dorosły wypowiada mniej znane długie słowa z podziałem na sylaby, głoski.

Ćwiczenia oddechowe – utrwalanie prawidłowego toru oddechowego (wdech nosem, wydech ustami -zdmuchiwanie z dłoni piórek, kawałków bibuły, zdmuchiwanie świecy). Pamiętamy, aby w stanie spoczynku, buzia była zawsze zamknięta, a oddychanie odbywało się przez nos. 

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych przygotowujące do prawidłowej artykulacji głosek szumiących (sz, ż, cz, dż). Wargi-cmokanie, prychanie, zaciskanie warg, szeroki uśmiech. Język-kląskanie, przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu przy szeroko otwartych ustach, przytrzymywanie języka nieruchomo u góry przy podniebieniu.

Ćwiczenia artykulacyjne. Przypomnienie prawidłowej artykulacji głoski „sz”-naśladowanie szumu wiatru (język ma być u góry przy podniebieniu, usta ściągnięte do przodu). Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski „sz” w sylabach (sza, szu, szo, asz, esz, oszo, yszy itp.) oraz wyrazach (dziecko powtarza wypowiadane przez dorosłego słowa (szufelka, klosz, kasza, kryształ itp.) oraz samodzielnie wymyśla słowa.

Ćwiczenia pamięci słuchowej - wykonywanie poleceń złożonych 3-elementowych. Na stole umieszczamy kilka przedmiotów lub wykorzystujemy przedmioty w otoczeniu. Wypowiadamy polecenie np.: daj kubek, telefon i klucz, daj klucz, nóż i czerwony klocek (są w różnych kolorach), przynieś klucz, podskocz, zapnij guzik, schowaj kredkę do plecaka, schowaj długopis do kieszeni, schowaj gumkę do kubka itp. Polecenie wypowiadamy w całości, nie ułatwiamy dziecku rozbijając na poszczególne zadania.

W oparciu o książki z obrazkami dostępne w domu ćwiczymy budowanie zdań prostych i rozwiniętych.

Zabawa w przeciwieństwa. Osoba dorosła podaje przymiotnik – cechę uczeń wymyśla przeciwieństwo (jasny-ciemny, zimny-ciepły, ostry-…, biały-…, odważny- …, wąski-…, płaski-…, dobry-…, pełny-…, prosty-…, słodki- … itp.  

Proponuję, aby ćwiczenia wykonywać 1-2 raz w tygodniu. Ćwiczenia przewidziane na około 30 min.

Małgorzata Romanowska

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK