ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

SP 4-5u - wych. A. Felczyńska

SP 4-5u
wych. Agnieszka Felczyńska

Drodzy Rodzice,

            W tej nowej i dla nas wszystkich trudnej sytuacji proponuję zachęcać dzieci do prostych prac domowych (wywieszania prania, ścielenia łóżka, układania i segregowania ubrań, składania w pary np. skarpetek). Zachęcajcie dzieci do ćwiczeń z samoobsługi, tj. ubierania i rozbierania się, mycia zębów i rąk, czesania włosów, przygotowywania kanapek itp. Nie zapominajcie o świeżym powietrzu i częstym myciu rąk. Pozdrawiam serdecznie!

 

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7 (z pomocą rodziców). Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Narysuj i pokoloruj koszyczek z jajkami.

Marzena Wrońska

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

 

„WIOSNA TUŻ, TUŻ”.

 

 

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

Wykonaj polecenie 3, 4, 5. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p4

Połącz ze sobą dwa takie same przedmioty https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zabawa-w-pary-2

Wybierz wyraz, który rozpoczyna się na podaną literę https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/na-jaka-literke

Policz

Wskaż przedmiot, który swoim wyglądem przypomina kwadrat, koło, prostokąt lub trójkąt https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/ksztalty

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

Wysłuchaj bajki „Łąkowa orkiestra”

Połącz w pary mamy zwierząt oraz ich dzieci https://learningapps.org/1430760

Sortuj przedmioty do koszyka, nazwij je jeżeli potrafisz  https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/sortowanie

Zgadnij co to za warzywo? Przeczytaj jego nazwę jeżeli potrafisz https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-warzywo

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html

Proszę o wykonanie dwóch prac plastycznych o tematyce wiosennej, inspirując się powyższymi pomysłami oraz  wykorzystując materiały dostępne w domu.

 

REWALIDACJA USPRAWNIAJĄCA TECHNIKI SZKOLNE

Dopasuj cień https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/dopasuj-cien

Nazwij kształty https://pl.khanacademy.org/math/early-math/cc-early-math-geometry-topic/cc-early-math-shapes/e/naming-shapes?modal=1

Policz przedmioty, które pojawią się na ekranie, a następnie zaznacz właściwą odpowiedź https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/nauka-liczenia

Połącz punkty https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/polacz-punkty

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.

„WITAJ WIOSNO”

  

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

  • Kształtowanie nawyków higienicznych- zabiegi higieniczne. Dzieci samodzielnie myją i wycierają ręce, myją zęby, myją się podczas kąpieli, wybierają rano ubrania oraz samodzielnie nakładają je i zdejmują.
  • Proszę o przygotowanie samodzielnie przez dzieci wiosennych kanapek z produktów dostępnych w domu.
  • Proszę o wykonanie kalendarza pogody oraz codzienne uzupełnianie go.
  • Czarodziejski worek- właściwe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.

W worku znajdują się po dwie takie same zabawki np. dwa klocki. Dziecko wkłada rękę do worka i wybiera jedną zabawkę. Na podstawie dotyku odgaduje, co to jest, następnie wyjmuje ją  i sprawdza, czy się nie pomyliło. Potem kładzie zabawki w taki sposób, żeby dobrać je parami.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

  • Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:

Bocian (kle, kle) – dzieci stoją na jednej nodze.

Żaba (kum, kum) – skaczą w przysiadzie.

Ptaki (fi u – fi u – tijo – tijo) – bieg i „machanie skrzydełkami”.

Kukułka (ku – ku) – przysiad.

•      Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

Zabawa „Wiosenne porządki”.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy fi ranki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

  • Zabawy w miny (z lusterkiem), np. „Zrób wesołą minkę”, „A teraz smutną”, „Pokaż, jaki jesteś zły”.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Wiosenne kwiaty z masy solnej.

Masę solną można przyrządzić wg przepisu:

1 szklanka mąki
1 szklanka soli
1/2 szklanki wody          

Wszystkie składniki należy połączyć w miseczce i zagnieść. Po wylepieniu i wyschnięciu kwiaty można pomalować farbami.

 

REWALIDACJA USPRAWNIAJĄCA TECHNIKI SZKOLNE

  • Wiosenne zagadki 

1)Błyszczą jej kropki

W promieniach słonka,

Gdy się ten owad

Po łąkach błąka.   (biedronka)

 2) Skrzydełka mam jak płatki,

Choć sam nie jestem kwiatem                        

I nad kwiatami w słońcu                                

Wesoło fruwam latem.  (motyl)                    

3) „On po lesie kuka,

ona gniazda szuka

Jak znajdzie, podrzuca jajo

niech je inni wygrzewają"(jaskółka)

4) Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały

przez dzionek cały. (bocian)

 8) Mieszka wśród lasu,

Orzeszki zjada.

W dziupli na zimę

Zapasy składa.  (wiewiórka)

 Pomyśl, które wyrazy Marzanna zabierze ze sobą do morza, bo nie pasują do wiosny.

f

f2

f3

Agnieszka Felczyńska

 

Tydzień 30.03-03.04.2020 r.

„CORAZ BLIŻEJ ŚWIĘTA”. 

 

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

  • Kształtowanie nawyków higienicznych- zabiegi higieniczne. Dzieci samodzielnie myją i wycierają ręce, myją zęby, myją się podczas kąpieli, wybierają rano ubrania oraz samodzielnie nakładają je i zdejmują, samodzielnie zakładają buty.
  • Doskonalenie umiejętności: odkręcenia i zakręcenia baterii, mydlenia rąk, umycia rąk, opłukania rąk i ich wytarcia. Demonstracja, w jaki sposób należy odkręcić wodę i zachęcenie do naśladownictwa, nakierowanie ręki na kurek, ułożenie jej w taki sposób, aby uczeń mógł z łatwością go odkręcić i zakręcić.
    - Wydajnie polecenia ”weź mydło”, „zmocz ręce” nakierowanie ręki ucznia na mydło pomoc, aby je chwycić, a następnie włożenie rąk pod wodę i wraz z dzieckiem wykonanie ruchu pocierania dłoni.
    - Wydanie polecenie „odłóż mydło” uczeń odkłada mydło i myje ręce po czym je płucze.
    - Wydanie kolejnego polecenia „zakręć wodę”, kierowanie ręki ucznia w stronę baterii i demonstracja ruchu zakręcania kurka.
    - Polecenie ”weź ręcznik”. Demonstracja sposobu wycierania rąk trzymając dłonie dziecka w swoich.
    Powoli ograniczamy naszą pomoc przy wykonywaniu wszystkich aktywności.
  • Posłuchaj bajki- Mariusz Szczygieł – audiobook – „Bzyczące zebranie”.
  • Czytajmy dzieciom jak najczęściej J BAJECZKA WIELKANOCNA Agnieszka Galica „Zniosła Kura cztery Jajka”.

 – Ko- ko – ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie –  i poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot. - Miau – powiedział przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau! - Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni. - Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami. - Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć! A po chwili wróciło wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki. - Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka. - Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. - Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto – czarne paski. I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko turlając się wesoło. - Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jako – tygrys i Jajko - Jako. I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie! - Jako – biedronka, Jako – Tygrys i Jako – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu. - Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot. - Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię. Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka. - Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę. - Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i ...wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek. Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka popiskując cichutko; Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka. Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana. A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

  • Układanie figur, kształtów, szeregów

- układanie wg wzoru (musimy przygotować wcześniej dwa komplety kolorowych figur np., wyciętych z kartonu, lub takich samych zabawek, np. klocków). Układamy przed dzieckiem wzór ze „swojego” kompletu, np. czerwony trójkąt - żółte koło - niebieski kwadrat – czerwony kwadrat itd., następnie dziecko musi ułożyć taki sam wzór jak nasz;

- układanie z pamięci (układamy wzór, prezentujemy go dziecku przez pewien czas, np. 20 sekund i prosimy, aby uważnie się przyjrzało i postarało zapamiętać. Następnie składamy wzór, a dziecko odtwarza go z pamięci (wykorzystując do tego figury ze swojego kompletu).

  

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

  • Jakie zwierze słyszysz?

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/jakie-zwierze-slyszysz

  • Zabawy paluszkowe

Wyliczanka z członkami rodziny

W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:
Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.

Klasyczna wyliczanka o sroczce

Trzymamy dłoń dziecka, by odkryte było jej wnętrze. Swoim palcem wskazującym delikatnie pukamy wewnątrz dłoni malucha i mówimy:
Tu, tu sroczka kaszkę warzyła, dzieci swoje karmiła:
Pierwszemu dała na miseczce, (łapiemy mały paluszek dziecka)
drugiemu dała na łyżeczce,(łapiemy drugi paluszek)
trzeciemu dała w garnuszku,(łapiemy trzeci paluszek)
czwartemu dała w dzbanuszku, (łapiemy za czwarty paluszek)
a piątemu nic nie dała (chwytamy kciuk dziecka)
i frrrrrr… do lasu poleciała (nagle zabieramy rękę i pokazujemy, jak odlatuje sroczka).

Wyliczanka z partiami ciała

W tej wyliczance, dotykamy palcem poszczególnych części ciała dziecka, które opisujemy:
Tu paluszek, tu paluszek (dotykamy paluszków dziecka)
Kolorowy mam fartuszek (pukamy delikatnie w brzuszek dziecka)
Tu jest rączka (dotykamy rączek dziecka)
A tu druga
A tu oczko do mnie mruga (zakrywamy oczko dziecku)
Tu jest buzia (dotykamy w okolice ust dziecka)
Tu ząbeczki (odchylamy bródkę dziecka, by otworzyło buzię)
Tam wpadają cukiereczki.

Wyliczanka z pieskami

Wszystkie pieski spały (zaciskamy maluchowi piąstki lub pokazujemy swoje)
Pierwszy obudził się ten mały(otwieramy mały paluszek)
Mały obudził średniego, który spał obok niego (otwieramy drugi paluszek).
Gdy średni już nie spał, to duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (otwieramy czwarty paluszek).
Cztery pieski szczekały, piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią)..

Wyliczanka „palce do palców”

Gdy się rączki spotykają, (dotykamy dłońmi rączek dziecka)
to od razu się witają. (pocieramy, ściskamy, przybijamy piątkę, udajemy całusy)
Gdy się kciuki spotykają, (dotykamy kciukami kciuki dziecka)
to od razu się witają.(pocieramy, ściskamy, przybijamy piątkę, udajemy całusy)
Gdy się palce spotykają (dotykamy palcami palców dziecka),
to od razu się witają (pocieranie, ściskanie, przybicie piątki lub całus).

Wyliczanka o samochodziku

Bierzemy w swoją dłoń rączkę dziecka:
Auto do myjni przyjechało, bo się umyć ładnie chciało.
Umyto:
Pierwsze koło podstawowe (głaszczemy mały palec),
Drugie koło podstawowe (głaszczemy drugi palec),
Trzecie koło podstawowe (głaszczemy trzeci palec),
Czwarte koło podstawowe (głaszczemy czwarty palec),
Piąte koło zapasowe (głaszczemy kciuk).

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Ozdoby Wielkanoce- Jajeczka wielkanocne.

Inspiracje do wykonania pracy plastycznej https://pl.pinterest.com/pin/745627282034354051/

 

REWALIDACJA USPRAWNIAJĄCA TECHNIKI SZKOLNE

  • Ćwiczenia grafomotoryczne:

 fe1 fe2

 

  • Wykonaj zadanie

 fe3

  • Połącz takie same obrazki

 fe4

Agnieszka Felczyńska

 

 

Tydzień 06.04 - 08.04.2020 r.

 

„Oznaki wiosny”.

 

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

  • Kształtowanie nawyków higienicznych- zabiegi higieniczne. Dzieci samodzielnie myją i wycierają ręce, myją zęby, myją się podczas kąpieli, wybierają rano ubrania oraz samodzielnie nakładają je i zdejmują, samodzielnie zakładają buty.
  • Samodzielne sprzątanie po posiłku, odnoszenie i mycie naczyń, ścieranie stołu, używanie serwetek- dziękowanie za posiłek.
  • Sortowanie bielizny do prania wg koloru.
  • Codzienne ustalenie dnia tygodnia, miesiąca oraz pory roku.
  • Słuchanie wiersza Jan Brzechwa "Przyjście wiosny" 
  • Dodawanie w zakresie 10 - http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_dodawanie_01.pdf
  • Edukacyjne bajki do poczytania „Wiosenna bajka wielkanocna” - https://www.bajkidoczytania.pl/wiosenna-bajka-wielkanocna

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

  • Ćwiczenia buzi i języka

 af1
af2
af3

 

Uczymy się czytać sylabami

Film edukacyjny o wiośnie- pierwsze oznaki wiosny w przyrodzie

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Zakładamy hodowlę rzeżuchy- codzienna obserwacja - 

 

REWALIDACJA USPRAWNIAJĄCA TECHNIKI SZKOLNE

  • Liczenie z małymi liczbami

https://pl.khanacademy.org/math/early-math/cc-early-math-counting-topic/cc-early-math-counting/e/counting-out-1-20-objects

  • Pokoloruj wg instrukcji

af4

af5

Agnieszka Felczyńska

Wychowanie fizyczne 

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

Ćwiczenia

Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko w miarę możliwości samo się przebrało w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają państwo że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą ale i szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wypisać daną pozycję, np. klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała.)

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu. (około 30-45sekund)
  2. Krążenia prawa ręką w przód, stojąc w miejscu. (5 powtórzeń każde ramię)
  3. Krążenia lewą ręką w przód, stojąc w miejscu. (5 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia prawą ręką w tył, stojąc w miejscu. (5 powtórzeń każde ramię)
  5. Krążenia lewą ręką w tył, stojąc w miejscu. (5 powtórzeń każde ramię)
  6. Skłony tułowia w przód. (5 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana w miarę możliwości proste)
  7. Krążenia bioder. (5 powtórzeń w każdą stronę)
  8. Próby utrzymana równowagi stojąc na jednej nodze. (3 sekund każda noga, może to ćwiczenie wykonać dwa razy)

Zadania ruchowe

  1. Poruszanie się według wskazówek rodzica, np. zrób jeden krok w przód, zrób jeden krok do tyłu, zrób jeden krok w prawo, itp. (proszę pamiętać, że stojąc naprzeciwko dziecka nasza prawa to dziecka lewa ręka, dlatego zawsze pokazujemy zadania na zasadzie odbicia lustrzanego).
  2. Klęk podparty (przyda się koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymanie w tej pozycji 5 sekund, powrót, do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczmy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Proszę zwrócić uwagę na proste plecy.
  3. Czołganie się pod przeszkodą. Jako przeszkodę można ustawić krzesło, przejście pod stolikiem, lub rozciągnąć sznurek, nić. Proszę czołgać się tylko do przodu. Po wykonaniu zadania, dziecko wstaje, odpoczywa chwilę i powtarza ćwiczenie.
  4. Przejścia równoważne. Na podłodze rozciągamy sznurek, grubszą nić, zwinięty ręcznik. Stajemy za lub obok dziecka i asekurujemy, zwracając uwagę na prawidłowe ustawianie stóp w trakcie wykonania ćwiczenia.
  5. Wyklaskiwanie dłońmi lub wygrywanie na instrumencie prostego rytmu.

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.

Ćwiczenia

Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko samo się przebrało w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają państwo że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą ale i szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wypisać daną pozycję, np. klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała.)

  1. Marsz dookoła pokoju z klaskaniem w dłonie nad głową. (około 30-45sekund)
  2. Wolny trucht dookoła pokoju (około 30sekund)
  3. Naprzemianstronne krążenia w przód, (wykonujemy jedno krążenie najpierw prawa ręką, następnie jedno krążenie lewą ręką. 5 powtórzeń każde ramię)
  4. Skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę stojąc w delikatnym rozkroku. Ramiona odwiedzione w bok, wyprostowane, dłonie na wysokości barków. Przy wykonaniu skrętu tułowia, staramy się obserwować dłoń która aktualnie znajduje się z tyłu. (5 skrętów na każdą stronę).
  5. Skłony tułowia w przód. (5 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana w miarę możliwości proste)
  6. Krążenia kolanami. (5 powtórzeń w każdą stronę)
  7. Skręty głowy prawo-lewo. (Proszę nie wykonywać krążeń głową, a jedynie skręty lub skłony głowy.)

Zadania ruchowe

  1. „Strzelanie goli”. Będziemy potrzebować piłkę, za bramkę można użyć kosza na bieliznę, lub kartonowego pudełka. Proszę konkretnie wytłumaczyć w jaki sposób dziecko ma piłkę kopnąć, pamiętamy by kopać w równej mierze prawą i lewą nogą. Zaczynamy z bliskiej odległości od bramki, stopniowo ją zwiększając.
  2. Zbijanie baniek mydlanych. Rodzic wypuszcza bańki mydlane po pokoju, zadaniem dziecka jest zbicie jak największej ilości baniek. (Sposób na wytworzenie baniek, znajdą państwo w Internecie)
  3. Doskonalenie rzutów i chwytów. Stojąc w odległości 2-3metrów wykonujemy rzuty do siebie piłką, lub dowolnym przedmiotem. Pamiętamy o tym że im mniejszy przedmiot tym trudniej go chwycić, zalecam piłki w standardowym rozmiarze. Określamy sposób wykonania rzutu i chwytu (jednorącz prawa, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz z za głowy  itp. następnie możemy zwiększyć odległość od siebie lub pozycję, np. w klęku lub siedząc).
  4. „Piłka do kosza” – potrzebne będzie do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Dziecko ustawiamy z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby (np. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, następnie można zwiększać odległość dziecka od „kosza” lub zmieniać sposób wykonania rzutu, np. siedząc).
  5. Ćwiczenie oddechowe: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki pingpongowej od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Rafał Biernacki

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Rozgrzewka - przy muzyce, ćwiczenia staramy się wykonywać w rytm muzyki

  1. Marsz wokół pokoju z klaskaniem nad głową. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w tył, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w tył, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  5. Skłony tułowia w przód. (6 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste)
  6. Krążenia kolan. (6-8 powtórzeń w każdą stronę)
  7. Przysiady. (6-8 powtórzeń)

8.Ćwiczenie równoważne – stanie na jednej nodze w dowolnej formie. ( 5 sekund każda noga, liczymy głośno czas, można to ćwiczenie wykonać dwa razy)

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa „przeciąganie liny”. Lina dowolna, może być sznur o odpowiedniej grubości. Stajecie naprzeciw siebie. Na środku liny należy przewiązać kontrastową chustkę lub tasiemkę. Następnie na środku pola gry zaznaczamy wyraźnie przestrzeń, poza którą wyjście liny z chustką oznacza zwycięstwo oraz dokładny środek tej przestrzeni, od którego rozpoczynamy grę. Można grać na punkty, jednak nie jest to konieczne.
  2. Wzmacniamy mięśnie brzucha. Dziecko w leżeniu tyłem (na plecach) na materacu lub kocu wykonuje naprzemienne wznosy nóg. Wznos prawej nogi – noga wyprostowana w kolanie – do pionu, powolny powrót do pozycji wyjściowej i zmiana nogi ćwiczącej. 6-8 powtórzeń na nogę.
  3. Zabawa z mocowaniem „walki kogutów”. Naprzeciw siebie, ustawieni w przysiadzie, ręce splecione. Zadaniem zawodnika jest spowodowanie upadku przeciwnika. Każde przewrócenie przeciwnika jest punktowane. Można zmieniać pozycje wyjściowe, np. w klęku, stojąc na jednej nodze itp.
  4. Klęk podparty (przyda się koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymanie w tej pozycji 5 sekund, powrót, do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczmy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Proszę zwrócić uwagę na proste plecy. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wypisać daną pozycję, np. klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała.)
  5. Toczenie się po podłodze. Dziecko „turla” się po podłodze (samo lub z naszą pomocą) w każdą stronę i różnych kierunkach. W tej zabawie możemy zmieniać ułożenie ramion, np. wzdłuż tułowia, wyciągnięte w przód. Możemy również zmieniać szybkość przetaczania, wolno-szybko.

Rafał Biernacki

 

                                         

Rewalidacja poznawczo-społeczna

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.                          

Drodzy uczniowie witam was serdecznie, proszę zadbajcie o swoje bezpieczeństwo. Nie wychodźcie z domu, przeczekajcie ten trudny czas epidemii. Zachowajcie szczególne środki higieny w swoich domach, proszę myć ręce mydłem z ciepłą wodą; przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami. Płuczcie owoce i warzywa w ciepłej wodzie, odżywiajcie się zdrowo.

Drodzy rodzice zachęcam do uczenia swoich dzieci samodzielności proponuję uczyć mycia rąk, samodzielnego ubierania, wspólnego przygotowywania posiłków, uczenia mycia owoców, warzyw, mycia naczyń.

                                        

Tydzień 30.03 – 03.04.2020 r.

 Temat zajęć: Witamy wiosnę za oknem.

Obserwujcie zmiany pogody za oknem wiosną, migrujące śpiewające ptaki. Wspólnie z rodzicami próbujcie odgadnąć ich nazwy.

- narysuj co zaobserwowałeś np. ptaki, zielone listki, pączki kwiatów, kwiaty.

- wymień kolory pojawiające się w przyrodzie wiosną.

 

Tydzień 06.04 – 08.04.2020 r.

                                                                                                                                      

Z pomocą rodziców wymieńcie produkty, które wkładamy do koszyka wielkanocnego np. jajka, sól, pieczywo.

Zachęcam rodziców do wspólnego ułożenia życzeń z dziećmi na święta wielkanocne, które możecie przekazać rodzinie, znajomym.

Zachęcam do przeprowadzenia konkursu wspólnie z domownikami ,,Najpiękniejsza Pisanka”. Pisankę możecie wykonać różnymi technikami wykorzystując do tego celu np. mazaki, farby, kolorowe serwetki.

Drodzy uczniowie i rodzice w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi życzę wam zdrowia, spokojnych pełnych miłości świąt w gronie najbliższych wam osób.

Pozdrawiam serdecznie

                                                                                                            Anna Grabowicz 

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK