ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

SP 1-3u - wych. M. Kret

Klasa 1-3u
wych. Magdalena Kret 

 

Drodzy Rodzice!


Mijają kolejne dni nowej i dla nas wszystkich trudnej sytuacji. Proponuję w tym czasie zachęcać dzieci do prostych prac domowych ( ścielenie łóżka, układanie, składanie i segregowanie ubrań, składanie w pary,np. skarpetek, nakrywanie do stołu, sprzątanie ze stołu i po zabawie ). Zachęcajcie dzieci do ćwiczeń w samoobsłudze, tj. ubieranie i rozbieranie się, mycie, przygotowanie kanapki, samodzielne jedzenie.
Rozmawiajcie z dziećmi o codziennych sprawach, zadawajcie pytania i skłaniajcie do dłuższych odpowiedzi. Rozmawiajcie, nt. wysłuchanych bajek, opowiadań, wierszyków, obejrzanych filmów.
Nie będę zarzucała Państwa zadaniami. To Państwo najlepiej wiedzą, jak spędzać czas z dziećmi.
Zachęcam do korzystania z zamieszczanych na internetowej stronie szkoły propozycji nauki przez zabawę.
W przypadku pytań i wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub w innej, dostępnej i wygodnej dla Państwa formie.
Kiedy wszystko wróci do normy nadrobimy ten czas, do czego już teraz się przygotowuję.
Nie zapominajcie o świeżym powietrzu i częstym myciu rąk. Dbajcie o siebie.
Pozdrawiam serdecznie i przesyłam uśmiechy dla dzieci.
Zachęcam do korzystania z materiałów na stronie   https://www.gov.pl/web/edukacja/materialy-cwiczeniowe-dla-uczniow-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-umiarkowanym-lub-znacznym?fbclid=IwAR00BUAUi6GGpDtV7dP0LGC6oCB9t6JNpJtQ15vVOjP6JsJWcZxzoeSWIDA 


Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7 (z pomocą rodziców). Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Narysuj i pokoloruj swoją pisankę. Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.
 

Marzena Wrońska

 


FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


1. Ćwiczenia wspomniane wyżej
2.Eksperyment, który nauczy dzieci jak ważne jest mycie rąk  https://www.facebook.com/nauka.jest.niesamowita/videos/243803923324097/

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ


1. Motylek gąbka

https://www.facebook.com/463673670401599/videos/125817345503216/
2.Co zrobić z rolek po papierze toaletowym ( oczywiście do wyboru) 

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fmojedziecikreatywnie.pl%2F2018%2F06%2Fco-zrobic-z-rolek-po-papierze%2F&h=AT3eWD_kJvJzp8fYQCfnPrSbcAKhwxAOgaE8Oaf0KhJFI81tGvMCeOe_m0DuQp7unRil3ARApllATi_gsh_1WNvPMBwe8PKmREcHCpj3YPCOIndoqqg9E31LmaBH8g8QVP0&s=1
3.Dotknij każdego ptaszka a on zaśpiewa 

https://coneixelriu.museudelter.cat/ocells.php

ZAJĘCIA 
ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ


1.Czas w domu to idealny moment na opowiadania, słuchanie bajek, czytanie książek i zabawy językowe. Proponuję " Kota w butach"

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DFuRPaeYWyEc&h=AT3FTfqxTFC6ztKmmTkyicJXmO6HgJ9P4nH_BRIMY5Lv1R3qO1GoPM6l9ecSxPQp9eSrcoRkx8oy0YaW9LptXn6i7-WT198a0bCHfdTwtiof-5eetb9E8IY7iZeDeqvkhrzwTE-wPF-i&s=1

REWALIDACJA POZNAWCZO-SPOŁECZNA


Proponuję zabawy rozwijające motorykę dużą i małą, koordynację ruchową 

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DJlf5leeppBU&h=AT2mTzNyO_Hu4YQYUJnW2sfXnjYWk7HJ_B9BCH7eBU4TddvynJCH2IF6efpokybPNt3xc-0dJwbuemsZjajyXaxarP4tjvM1Ic1QW0pQNnbzR8_0oefuLK6OQcZhzEvB3jo&s=1

https://www.facebook.com/watch/?v=2639269676308046

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

PROPOZYCJE NA PIERWSZY WIOSENNY TYDZIEŃ

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE


Potem wyjdźcie na podwórko i poszukajcie wiosny.
Proszę zachęcać dzieci do samodzielnego ubierania się i rozbierania, wieszania ubrań i ustawiania butów w wyznaczonym miejscu

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ


1.Mieszkańcy łąki link


1.Jesteście z dziećmi w domu-nie ma lepszego sposobu na rozwijanie słownictwa związanego z domem
2. Przypomnijcie dzieciom i utrwalajcie z nimi nazwy i kolejność pór roku i dni tygodnia
3.Rymowanki i wierszyki do wyboru
Edukacyjne bajki do czytania link
www.bajkidoczytania.pl Znajdziecie tu również zadania do wykorzystania w ramach poniższych zajęć.

REWALIDACJA POZNAWCZO-SPOŁECZNA


1.link https://www.gov.pl/web/edukacja/materialy-cwiczeniowe-dla-uczniow-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-umiarkowanym-lub-znacznym do wyboru
2.Zabawy rozwijające koordynację i  motorykę dużą i małą link https://www.facebook.com/watch/?v=771226740024646 
3.Ćwiczenie grafomotoryki link 
https://www.facebook.com/KreatywnieWdomuBlog/videos/221540995649683/ 

 

ZDJĘCIA-DZIECI PRACUJĄ W DOMU

Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link.

Magdalena Kret

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Funkcjonowanie osobiste i społeczne


1. Utrwalanie codziennych nawyków higienicznych oraz pomoc w pracach domowych.
2. Ogródek na parapecie.
Proszę przygotować materiały do założenia hodowli : kawałek pietruszki z natką, małe cebule, ziarna dużej fasoli, ziarenka rzeżuchy, wata, woda, ziemia,gaza, pojemniczki po serkach, jogurtach, słoiczki. Cebulki wkładamy do wody, rzeżuchę siejemy na mokrej wacie, pietruszkę wkładamy do wody lub sadzimy w ziemi, fasolę kładziemy na gazie umieszczonej na słoiczku z wodą ( przymocuj gazę gumką, fasolka umieszczona na gazie musi dotykać wody). Podlewaj, pielęgnuj, obserwuj. Drodzy Rodzice róbcie zdjęcia i przysyłajcie do mnie. Można też hodować bazylię, miętę lub inne zioła.
Możecie zrobić eksperyment link  https://www.mamawdomu.pl/2020/03/eksperyment-z-fasolka.html?fbclid=IwAR20ehk3jCNLT8geQTJeq6cqXZoSPwOdiPZWz3MMGp9QuPzHq2vU0vSOYCk


Zajęcia rozwijające kreatywność


1. Zróbcie zdrowe kanapki  potworki : chleb,np. tostowy posmaruj masłem i twarożkiem lub użyj tego co lubisz, zrób oczy z plasterków rzodkiewki, buzię z pomidorka, uszy z plasterków ogórka, wąsy ze szczypiorku, nosek....z czego chcesz. Smacznego. Zróbcie zdjęcia.
2. Marchewka z papieru link  




Zajęcia rozwijające kreatywność


1. Co można robić z cebuli i szczypiorku? - odpowiedzi na pytania.
2.Dzielenie na sylaby( z klaskaniem)  nazw warzyw, nowalijek, dni tygodnia i pór roku.
3.Lenka link  https://en.calameo.com/klett/read/000617166c1d472175099

Rewalidacja poznawczo społeczna


1.Zabawy motoryczne link  https://www.facebook.com/watch/?v=183605896051361
2.Motoryka  link https://www.facebook.com/watch/?v=189602469015651
3.Zabawy w przeliczanie- dokładanie do zbioru tylu elementów, by razem było....; odkładanie ze zbioru elementów tak,by było ich....
4.Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i wyszukiwanie ich w wyrazach.
5 Dla chętnych i ciekawych link  https://www.mamawdomu.pl/2019/03/wiosenne-zadania.html?fbclid=IwAR0qtifYRXn3ovHo1NkN9wZ9x1b8K9R0mS8He95tmj7VFLyx2-DjNVTjolo

 

Zdjęcia - dzieci pracują w domu

mk 1

mk 2

mk 3

mk 4

mk 5

mk 6

mk 7

mk 8

 

 

 

 Magdalena Kret

 

Tydzień 06.04 - 10.04 2020 r.

 

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE


1. Codzienne ćwiczenie nawyków higienicznych i samodzielności, tj. sprzątanie po posiłku, ubieranie i rozbieranie się, przygotowanie kanapki.
2. Wiosenne porządki - Rodzice zachęcajcie dzieci do pomocy  przy różnych czynnościach w domu, np. zamiatanie, odkurzanie, wycieranie kurzu, układanie zabawek, pranie ściereczek, pomoc przy świątecznych wypiekach i potrawach, np. dekorowanie mazurka czy baby, obieranie jajek ze skorupek, krojenie miękkich produktów na sałatkę.
3. Przypominajcie dzieciom o  pielęgnacji założonych hodowli " Ogródek na parapecie" PORADNIK
4. Obserwujcie wspólnie pogodę i przyrodę, utrwalajcie nazwy i kolejność dni tygodnia i pór roku.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ


1.Posłuchajcie bajki " Owca Pola, bohaterką pola" link   

 
Może pomoże w rozmowach o tej trudnej sytuacji .

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ


1. Propozycje prac plastycznych  o tematyce świątecznej: Pisanki z kolorowych mas solnych link  



REWALIDACJA POZNAWCZO-SPOŁECZNA


1. Ćwiczenie motoryki dużej i koordynacji ruchowej   https://www.facebook.com/watch/?v=210686066919961
2.Ćwiczenie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej link https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/kwiecien/wielkanoc/karty-pracyw1/?fbclid=IwAR3o8n5bicNjxxpGTEG9SpU9qWFKbNjXzU07oefRrKNXQ8ngbCbKUAW2gQM
3. Nauka i ćwiczenie cięcia nożyczkami    https://egaga.pl/nauczyc-dziecko-wycinania-nozyczkami-14-prostych-krokow/?fbclid=IwAR0EoiLq1IRNz-PnanbCVKiHLdpdAdLg9lhUGuEz4F98q3LjYqo9OzznGEg
4. Ćwiczenia grafomotoryczne link   https://www.kredkauczy.pl/cwiczenia-dla-dzieci?fbclid=IwAR0EBe708m6LAJnoZf4oGp18lwjI98qxuwkIKP8P2U3cRnP5Bj0aXX6YnWQ
5. Gimnastyka dla mózgu - ćwiczenie pamięci link    https://dziecisawazne.pl/gimnastyka-dla-mozgu-czyli-zabawy-rozwijajace-pamiec-koncentracje-i-spostrzegawczosc/?fbclid=IwAR163KlXhAZ5J_ZJQwkE-7jlg_43mfTQ6S20zrrKqhdWf6JIZED2bMP5Nuk

Magdalena Kret

 

Wychowanie fizyczne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

 

 Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko samo się przebrało w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki, by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają Państwo, że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą, ale i szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wpisać daną pozycję, np.:  klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała).

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu (około 30-45sekund).
  2. Krążenia prawa ręką w przód, stojąc w miejscu (5 powtórzeń każde ramię).
  3. Krążenia lewą ręką w przód, stojąc w miejscu (5 powtórzeń każde ramię).
  4. Krążenia prawą ręką w tył, stojąc w miejscu (5 powtórzeń każde ramię).
  5. Krążenia lewą ręką w tył, stojąc w miejscu (5 powtórzeń każde ramię).
  6. Skłony tułowia w przód (5 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana w miarę możliwości proste).
  7. Krążenia bioder (5 powtórzeń w każdą stronę).
  8. Próby utrzymania równowagi stojąc na jednej nodze (3 sekundy każda noga, można to ćwiczenie wykonać dwa razy).

Zadania ruchowe

  1. Poruszanie się według wskazówek rodzica, np.: zrób jeden krok w przód, zrób jeden krok do tyłu, zrób jeden krok w prawo itp. (proszę pamiętać, że stojąc naprzeciwko dziecka nasza prawa to dziecka lewa ręka, dlatego zawsze pokazujemy zadania na zasadzie odbicia lustrzanego).
  2. Klęk podparty (przyda się koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymanie w tej pozycji 5 sekund, powrót, do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczmy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Proszę zwrócić uwagę na proste plecy.
  3. Czołganie się pod przeszkodą. Jako przeszkodę można ustawić krzesło, przejście pod stolikiem, lub rozciągnąć sznurek, nić. Proszę czołgać się tylko do przodu. Po wykonaniu zadania, dziecko wstaje, odpoczywa chwilę i powtarza ćwiczenie.
  4. Przejścia równoważne. Na podłodze rozciągamy sznurek, grubszą nić, zwinięty ręcznik. Stajemy za lub obok dziecka i asekurujemy, zwracając uwagę na prawidłowe ustawianie stóp w trakcie wykonania ćwiczenia.
  5. Wyklaskiwanie dłońmi lub wygrywanie na instrumencie prostego rytmu.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Proszę by do ćwiczeń i zabaw dziecko samo się przebrało w strój sportowy. Zaczynać zawsze będziemy od rozgrzewki by przygotować organizm do wysiłku, na początek kilka prostych ćwiczeń. Proszę obserwować dziecko, jeśli uznają państwo że jest zmęczone zalecam 1-2 minuty odpoczynku między ćwiczeniami. Dzieci w tym wieku szybko się męczą, ale i szybko odpoczywają i są gotowe do dalszych ćwiczeń. (Jeżeli mają państwo kłopot z pozycją wyjściową do ćwiczeń, to proszę skorzystać z Internetu i wpisać daną pozycję, np.: klęk podparty, wyświetli się odpowiednie ułożenie ciała).

  1. Marsz dookoła pokoju z klaskaniem w dłonie nad głową (około 30-45 sekund).
  2. Wolny trucht dookoła pokoju (około 30 sekund).
  3. Naprzemianstronne krążenia w przód, (wykonujemy jedno krążenie najpierw prawa ręką, następnie jedno krążenie lewą ręką. 5 powtórzeń każde ramię).
  4. Skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę stojąc w delikatnym rozkroku. Ramiona odwiedzione w bok, wyprostowane, dłonie na wysokości barków. Przy wykonaniu skrętu tułowia, staramy się obserwować dłoń która aktualnie znajduje się w tyłu (5 skrętów na każdą stronę).
  5. Skłony tułowia w przód (5 skłonów, nogi rozstawione na szerokość barków, kolana w miarę możliwości proste).
  6. Krążenia kolanami (5 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Skręty głowy prawo-lewo (Proszę nie wykonywać krążeń głową, a jedynie skręty lub skłony głowy).

Zadania ruchowe

  1. „Strzelanie goli”. Będziemy potrzebować piłkę, za bramkę można użyć kosza na bieliznę, lub kartonowego pudełka. Proszę konkretnie wytłumaczyć w jaki sposób dziecko ma piłkę kopnąć, pamiętamy by kopać w równej mierze prawą i lewą nogą. Zaczynamy z bliskiej odległości od bramki, stopniowo ją zwiększając.
  2. Zbijanie baniek mydlanych. Rodzic wypuszcza bańki mydlane po pokoju, zadaniem dziecka jest zbicie jak największej ilości baniek. (Sposób na wytworzenie baniek, znajdą państwo w Internecie).
  3. Doskonalenie rzutów i chwytów. Stojąc w odległości 2-3 metrów wykonujemy rzuty do siebie piłką, lub dowolnym przedmiotem. Pamiętamy o tym że im mniejszy przedmiot tym trudniej go chwycić, zalecam piłki w standardowym rozmiarze. Określamy sposób wykonania rzutu i chwytu (jednorącz prawa, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz z za głowy itp., następnie możemy zwiększyć odległość od siebie lub pozycję, np. w klęku lub siedząc).
  4. „Piłka do kosza” – potrzebne będą do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Dziecko ustawiamy z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby (np. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, następnie można zwiększać odległość dziecka od „kosza” lub zmieniać sposób wykonania rzutu, np. siedząc).
  5. Ćwiczenie oddechowe: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki pingpongowej od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

      Bardzo proszę, aby wszystkie ćwiczenia odbywały się pod okiem dorosłych opiekunów z maksymalnym zachowaniem bezpieczeństwa.

 

                                                                                                           Ze ,,sportowym’’ pozdrowieniem,

                                                                                              Maciej Lisowski

Integracja sensoryczna

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Przygotowałam dla państwa dzieci przykładowe ćwiczenia do pracy w domu z Integracji Sensorycznej.

Jeżeli będą Państwo mieli dodatkowe pytania to bardzo proszę o kontakt przez stronę internetową.

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego:
  • Dociski piłki do podłoża.
  • Skoki obunóż w miejscu, do przodu, do tyłu, na boki.
  • Przysiady i wstawanie.
  • Marsz z podnoszeniem i opuszczaniem głowy.
  • Wahadłowe ruchy głowy.
  • Odwracanie głowy w lewo, w prawo, w górę, w dół.
  • spoglądanie daleko za siebie na przemian przez lewe i prawe ramię.

Zalecam powtarzać te ćwiczenia codziennie według możliwości ucznia od 2 do 4 razy po 4-8 powtórzeń.

Agnieszka Olejniczak

 

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Karta pracy nr 2            

Witam serdecznie

Przygotowałam dla państwa pociech kartę  ćwiczeń do pracy w domu z Integracji Sensorycznej.

Mam nadzieję, że Wasze dzieci z pomocą podejmują działania z aktywność   SI, będzie mi bardzo miło, jeśli dotrzymacie tempa. Pamiętajcie Rodzice...do ćwiczeń dziecko samo się rozbiera i ubiera, z ubrań dziennych na sportowe. 

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego

Pamiętajcie głośno wymawiamy polecenia.  

Za poprawne wykonanie zadania nagroda przybicie "5" dłonią, stopą, łokciem, plecami itp.

Okrzyk hura, brawo, super.

  • Marsz z wymachami rąk i nóg (w górę, w bok, w przód, w dół)
  • Skoki pajacyka
  • Skoki żabki
  • Zeskakiwanie z rożnych wysokości (max. wysokość do kolan dziecka)
  • Skakanie na dmuchanym materacu, płaskim podłożu, łóżku
  • Toczenie sie po materacu, podłodze w różnych kierunkach

              Zachęcam ćwiczyć codziennie według możliwości ucznia od 2 do 5 razy po 4-8 powtórzeń.              

Wasze dzieci świetnie się bawią przy muzyce, zatem jest mile widziana, wykonujcie zadania w rytm muzyki.

W razie pytań bardzo proszę o kontakt telefoniczny.

Rodzice dbajcie o SIEBIE i swoje SKARBY.  Pozdrawiam

Agnieszka Olejniczak

 

                                                                   

Tydzień 30.03-03.04.2020 r.

Karta pracy nr 3       

Dzień dobry

Przygotowałam dla Ciebie uczniu proste ćwiczenia do pracy w domu, z pomocą Rodzica, z Integracji Sensorycznej.

Pamiętajcie Rodzice - do ćwiczeń dziecko samo się rozbiera i ubiera, z ubrań dziennych na sportowe. 

Przyjemnej zabawy.

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego
  • Kołysanie się do przodu, do tyłu, na boki, w siadzie z prostymi nogami i podparciem na rękach
  • Kołysanie się leżąc
  • Naleśnik- zawijanie dziecka w koc, folię, materac
  • Zabawy w przepychanie się i siłowanie
  • Toczenie stopami piłki po ścianie

Wykonujemy masy sensoryczne (www.dziecisawazne.pl) - (ciastolina, piankolina, galaretki, piasek kinetyczny, lód, błoto itp.).  Z mas wykonujemy kolorowe kulki, wałki, paski, wałkujemy - bawimy się z dziećmi na całego.

Za poprawne wykonanie zadania nagradzamy!!!  Dzieci lubią przybijać "5". KIBICUJEMY

  • Rodzice, zachęcam utrwalać materiał z karty 1 i 2. Karty te tworzą całość.  Kibicuję Wam bardzo.
  • Jeśli masz możliwość wyjścia na podwórko, to korzystaj ze świeżego powietrza i poćwicz z uśmiechem na twarzy.

Polecam ćwiczyć codziennie według możliwości ucznia 2 razy po 4-8 powtórzeń. Wasze dzieci świetnie się bawią przy muzyce, zatem ćwiczymy w rytm muzyki.

W razie pytań bardzo proszę o kontakt poprzez: Telefon, Sms, Mail, Messenger, Skype, Zoom.

Pomoce do zagadnień, zabaw z pokazem znajdziecie na YouTube.

Dobrego tygodnia Wam życzę RODZICE -DZIECI. Dobrych myśli.

Agnieszka Olejniczak

 

 

Zajęcia rewalidacyjne w kierunku ćwiczeń koncentracji uwagi 

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 rok

"Pisanie na plecach" razem z rodzicem należy narysować dziecku palcem na plecach jakąś literkę, cyfrę, lub symbol, sprawdzić, czy dziecko potrafi odgadnąć, a następnie zamiana ról narysować cyfrę literę , znak lub symbol na plecach rodzica.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 rok

Z pomocą rodziców proszę wydrukować obrazek. Następnie rozciąć obrazek wg linii cięcia, tak aby powstały cztery obrazki.

Zadanie 1

Dziecko powinno ułożyć obrazki chronologicznie, w razie potrzeby proszę powtórzyć układanie kilka razy.

Zadanie 2

Następnie proszę rozciąć każdy z 4 obrazków na 3-4 kawałki, tak aby dziecko potrafiło ułożyć w całość (tak jak puzzle), a następnie przykleić na karton każdy obrazek.

ka3

 

Kamil Latosiewicz

 

Tydzień 06.04 – 10.04 2020 rok

Z pomocą rodziców proszę wydrukować obrazek. Następnie uczeń powinien dokończyć szlaczki grafomotoryczne, każdy inny kolorem a na koniec pomalować wg uznania.

kam4

 

Kamil Latosiewicz

 

 

Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Temat: Kompozycja z kolorowych kwadratów.

Z pomocą rodzica wytnij z  kolorowego bloku kilkanaście kwadratów o różnej wielkości (np. o  bokach od 2 do 10 cm). Na białym kartonie z bloku technicznego przyklej w dowolnym układzie wycięte kwadraty.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Temat: Kolorowa piłka.

Na kartonie z bloku rysunkowego za pomocą cyrkla  narysuj duże koło. Na jego powierzchni narysuj powtarzające się elementy (np. kwiaty, koła kwadraty), tak aby zakomponować całe koło. Szkic pokoloruj kredkami.

UWAGA: Ćwiczenia rób z pomocą Rodziców.  Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

Poproś o pomoc Rodziców lub rodzeństwo.

Dariusz Młynarczyk

 

Propozycja ćwiczeń służących rozwijaniu mowy

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Ćwiczenia oddechowe (zdmuchiwanie z dłoni piórek, kawałków bibuły, zdmuchiwanie świecy). Pamiętamy, aby w stanie spoczynku, buzia była zawsze zamknięta, a oddychanie odbywało się przez nos. 

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych (wargi-cmokanie, prychanie, zaciskanie warg, szeroki uśmiech; język-kląskanie, przesuwanie wzdłuż górnych i dolnych zębów)

Ćwiczenia słuchowe: 

●rozpoznawanie odgłosów przedmiotów z otoczenia- pod blatem stołu w sposób niewidoczny dla dziecka demonstrujemy dźwięk kluczy, nożyczek, dzwonka, pukamy drewniane klocki o siebie itp.        

●Dzieci mówiące zgadują jakie słowo zostało wypowiedziane- dorosły wypowiada słowo z podziałem na sylaby.

Wzbogacanie słownika w obszarze „żywność” umieszczamy na stole różne produkty żywnościowe (ich ilość dobieramy stosownie do poziomu dziecka -mały zasób słów 3-4, większy zasób złów-stosownie rozszerzamy zakres).

Ćwiczenie 1 - my nazywamy dziecko wskazuje.

Ćwiczenie 2 - my wskazujemy dziecko nazywa; jeżeli nie potrafi podpowiadamy, ale odnotowujemy, żeby przy następnych ćwiczeniach powrócić do tego słowa i utrwalić.

Wykonywanie poleceń. Ćwiczenia dobieramy adekwatnie do możliwości dziecka. Ćwiczenia łatwiejsze – daj kubek, daj telefon oraz inne przedmioty, które mamy w zasięgu. Ćwiczenia trudniejsze-polecenia złożone. Na stole umieszczamy kilka przedmiotów. Wypowiadamy polecenie np.: daj kubek i telefon, daj klucz i klocek, daj klucz i czerwony klocek (są dwa czerwony i żółty) przynieś klucz i podskocz, otwórz drzwi i przynieś auto itp. Wypowiadamy w całości nie ułatwiamy dziecku, aby podało jeden przedmiot, a później przypominamy o drugim).

W oparciu o książki z obrazkami dostępne w domu ćwiczymy budowanie zdań prostych i rozwiniętych.

Proponuję, aby ćwiczenia wykonywać 1- 2 razy w tygodniu. Ćwiczenia przewidziane na około 30 min.

Małgorzata Romanowska

 

Zajęcia biblioteczne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

  1. – słuchowisko dla dzieci cz.1

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

  1. – słuchowisko dla dzieci cz. 2

Wioletta Kubiak

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

  • "Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków” cz. 1 słuchowisko dla dzieci
  • "Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków” cz. 2  
  • JULKA PAJĄK I ATRAKCJE – Bajkowisko.pl– słuchowisko
  • Z PAMIĘTNIKA WILKA ANTONIEGO, CZĘŚĆ 1 - Bajkowisko.pl - bajka dla dzieci (audi
  • Z PAMIĘTNIKA WILKA ANTONIEGO, CZĘŚĆ 2 - Bajkowisko.pl - bajka dla dzieci 

Wioletta Kubiak

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK