ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

SP 1-2a - wych. M. Świąder

Klasa 1-2a

wych. Monika Świąder

 

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7 (z pomocą rodziców). Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Narysuj i pokoloruj swoją pisankę. Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.
 

Marzena Wrońska
 
 
 
 

Poniedziałek 23.03.2020

 

Edukacja polonistyczna:

Wielkie i małe litery pisane:

Kl. I – ćw. 1 str.4, Ćw. 5str.5, Ćw. 6. Str. 5

Kl. II – ćw. 1 str. 4, Ćw. 1 i 2 str. 6

Edukacja przyrodnicza:

Dbamy o środowisko

Kl. I i II - Porozmawiam z rodzicami jak mogę dbać o środowisko.

            Ćw. 1 str. 25, Ćw. 1 str. 30, Ćw. 3 str. 31

Edukacja matematyczna:

Trenujemy dodawanie:

Matematyka klasa 2 część 1 :

Ćw. 3 str. 7 ,  ćw. 3 str. 14,   ćw. 3str. 29

Matematyka klasa 1 część 2:

ćw. 1 str. 17,  ćw. 4str. 18,  ćw, 3str. 19

 

Wtorek 24.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Rymy:

Kl.I i II - Ćw. 6 i 7 str. 7

Kl.II – ćw. 1 str.8

  

Edukacja matematyczna:

Trenujemy odejmowanie

Matematyka klasa 2 część 1 :

Ćw. 3 str. 25,  ćw. 3 str. 42

Matematyka klasa 1 część 2:

Ćw. 2 str. 22

Edukacja techniczna:

Wiosenna zakładka do książki

Wytnę z tektury pasek szerokości 5 cm. Okleję go kawałkami kolorowego papieru we wiosennych kolorach lub kwiatami wiosennymi wyciętymi z gazety.

Środa 25.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Poznajemy dwuznaki: głoska „sz”

  1. I i II

Napiszę  „sz” w ćw. Str. 19 i w zeszycie w 3 linie

Kl. I – ćw.1str.19,   Ćw. 3 str.20

Kl. II – ćw. 2 str. 20,   Ćw. 4 str.20

Edukacja matematyczna:

Obliczenia pieniężne

Matematyka klasa 2 część 1 :

Ćw. 7 i 8 str. 12

Matematyka klasa 1 część 2:

Ćw. 2 str. 23, ćw. 3 str. 24

Edukacja plastyczna:

Idzie wiosna:

Kl. I i II – ćw. 1str. 34

              Ćw.4 str. 35

Wychowanie fizyczne:

Będę wykonywać po 1 minucie na czas następujące ćwiczenia:

 - przysiady

-wymachy ramion od klatki piersiowej na boki

 - stawanie na przemian na palcach i na piętach

 - skłony  do podłogi  w rozkroku z prostowaniem i uniesieniem ramion nad głowę

 - krążenia głową  (co 5 zmiana kierunku)

Pomiędzy ćwiczeniami po 4 głębokie oddechy (wdech nosem, wydech ustami)

Ćwiczymy przy otwartym oknie lub dobrze wywietrzonym pokoju

 

Czwartek 26.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Poznajemy dwuznaki : głoska  „Cz”

Kl. I i II – napiszę „cz” w ćwiczeniu str. 23 i w zeszycie w 3 linie

Kl. I – ćw. 2str. 23,   Ćw.3 str. 24

Kl. II- ćw. 2 str. 23,  Ćw. 1 str. 23

Edukacja matematyczna:

Obliczenia zegarowe

Matematyka klasa 2 część 1 :

Ćw. 2 i 4 str. 16

Matematyka klasa 1 część 2:

Ćw. 1,2 i 3 str. 20

Wychowanie fizyczne:

Profilaktyka zdrowych stóp:

Wykonam po 1 minucie ćwiczenia:

 - stawanie na przemian na palcach i na piętach

 -w siadzie przyciągnie palców stóp i odpychanie

- w siadzie podpieramy się rękoma z tyłu i stukamy w podłogę palcami stóp i piętami (co 10 zmiana)

Spróbuję narysować stopą  (pisaki lub grube kredki) marcową pogodę (słońce, wiatr, deszcz, chmury, burza). Maluje stopa lewa i prawa.

 

Piątek 27.03.2020

Edukacja polonistyczna:

Rozwiązujemy krzyżówki

Kl. I i II - Ćw. 3 str.9, ćw. 1 str.9, ćw. 5 str.7

Kl. I – proszę aby rodzice zapisali dzieciom na kartce odgadnięte z obrazków słowa a dzieci dopasowują do kratek krzyżówki. Podobnie z zakreślaną literową.

Kl. II – w miarę możliwości dzieci same wpisują w krzyżówkę wyrazy.

Edukacja społeczna:

Jesteśmy dla siebie mili

Kl. I i II – ćw. 1 str. 10,    Ćw. 3 str. 11

Edukacja informatyczna:

Poćwiczę pisanie  na klawiaturze smartfona i komputera:

Kl. I – imię i nazwisko pamiętając o wielkich literach

Kl. II – wizytówka - imię i nazwisko , miejscowość, numer domu

Wychowanie fizyczne:

Wzmacniamy mięśnie pleców:

Wykonam po 1 minucie następujące ćwiczenia:

 -  leżenie na plecach, w rękach rozciągnięty ręcznik,  przenoszenie ręcznika za głowę (proste ręce)

- siad prosty, w rękach rozciągnięty ręcznik, unoszenie prostych rąk nad głowę i opuszczanie na ramiona za głową

 - leżenie na brzuchu, dłonie  pod barkami, unoszenie się z prostowaniem ramion „foka”

 -  pozycja na czworakach , wypychamy plecy do góry i opuszczamy „koci grzbiet”

 - pozycja na czworakach, spacerujemy po pokoju poduszką na plecach

Pomiędzy ćwiczeniami po 4 głębokie oddechy (wdech nosem, wydech ustami)

Ćwiczymy przy otwartym oknie lub dobrze wywietrzonym pokoju

 

Zachęcam do wykonywania dodatkowych ćwiczeń na komputerze lub smartfonie.
Podaję poniżej stronę internetową oraz wybrane ćwiczenia:

www.matzoo.pl/klasa1

wybieramy:

  • Matematyka w praktyce - kalendarz i czas – ćw. 11 „Która godzina?” i ćw. 12”Wybierz zegar”
  • Dodawanie

Kl.I  –ćw. 1 „Dodawanie w domino”

Ćw. 10 „dodawanie w zakresie 10”

Ćw. 9 „dodawanie w zakresie 10 – test”

Ćw. 12 „dopełnianie do 10”

Kl.II  - ćw. 14 „dodawanie wewnątrz drugiej dziesiątki”

            Ćw. 18 „dopełnianie do 20”

            Ćw. 23 „dodawanie 10 w zakresie 100”

  • Odejmowanie

Kl. I – ćw. 3 „odejmowanie w zakresie 10”

            Ćw. 4  „odejmowanie w zakresie 10 test”

Kl II – ćw. 6 „odejmowanie wewnątrz drugiej dziesiątki”

            Ćw. 13 „odejmowanie 10 w zakresie 100”

Wchodzimy w zakładkę : Język polski pisupisu.pl , klasa 1 i wybieramy:

  • Alfabet i cyfry:

Ćw. 4 „Słowo na literkę”

Ćw. 5 „Słowa na literkę”

  • Słowne zabawy:

Ćw.1, 2,3, rymowanki

Ćw. 4 „przesuwamy sylaby”

Życzę wytrwałości i sukcesów! Proszę o przesyłanie skanów prac i zdjęć na Messenger. Będę bieżąco oceniać i słać pochwały!!!!

Pozdrawiam

Do szybkiego zobaczenia! :)

Monika Świąder

 

Poniedziałek 30.03.2020 r.

 

Edukacja polonistyczna

Hałaśliwa litera „H”

Kl. I i II – ćw. 1str. 27 ćw. 4 str. 28

            Napiszę literę H, h oraz wyrazy w liniaturze – ćw. str. 27

Edukacja przyrodnicza:

Hałas to też zanieczyszczenie

Kl. I i II - Porozmawiam z rodzicami w jaki sposób hałas nam szkodzi.

            Ćw. 2 str. 28 – napisz zdanie: „Nie hałasuj!”, ćw. 3 str. 28

Edukacja matematyczna:

Rysunki symetryczne

Matematyka klasa 1 część 2:

Ćw. 3 str. 23, ćw. 5 str. 28

Matematyka klasa 2 część 1:

ćw. 5 str.20, ćw. 7 str.23

 

Wtorek 31.03.2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Poznajemy literę „Ch”

Kl. I i II – Ćw. 1 str. 29(w klasie I proszę rodziców o pomoc w przeczytaniu tekstu).

 Napiszę literę „ch” w liniaturze ćw. str.29

Edukacja matematyczna

Kontynuowanie wzorów

Matematyka klasa 1 część 2:

Ćw. 3 str. 27, ćw. 3 str. 30

Matematyka klasa 2 część 1:

Ćw. 2,3,4 str. 19

Edukacja techniczna:

Kolorowa oś liczbowa.

Przygotuję kolorową oś liczbową (do 20):

Przygotuję kartkę A4 białą lub kolorową. Wytnę z gazety lub kolorowego papieru elementy:

 - czarny pasek długości ok. 25 cm i szerokości 1 cm

 - dwa czarne paski 2cm x 0,5cm na grot strzałki

 - cienkie czarne paseczki 3mmx2cm na oznaczenie punktów liczb (21 sztuk)

 Z elementów przygotuję oś liczbową na kartce A4:

 

  |___|___|___|___|___|___|____itd.….._______________________________________________________                                

 

Liczbę 0 zapiszę zielonym kolorem, liczby 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19 napiszę kolorem niebieskim, a liczby 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20 zapiszę czerwonym kolorem.

Brawo! Pomoc do zajęć matematyki gotowa! Przyda się już w środę!

Środa 01.04.2020 r.

Edukacja polonistyczna:

Poznajemy literę „ó”.

  1. I i II - Napiszę literę „ó” i wyrazy w liniaturze ćw. str. 12

Kl. I – ćw. 1 str. 12

Kl. II – ćw. 2 str. 12 i ćw. 3 str. 13

Edukacja matematyczna

Liczby parzyste i nieparzyste

Zabawy z kolorową osią liczbową:

  • Poćwiczę przeliczanie do 20 - ile jest? (jeden, dwa trzy,) I który z kolei? (pierwszy drugi trzeci…)
  • Przygotuję ziarenka fasoli lub gruby makaron – 20 sztuk.

Odliczę 9 ziarenek i spróbuję poukładać je w pary? Czy każde ziarenko ma parę?

Odliczę 6 ziarenek i spróbuję poukładać je w pary? Czy każde ziarenko ma parę?

Podobnie z liczbami: 3, 11, 10, 16.

Zapamiętaj! : Liczby niebieskie to liczby NIEPARZYSTE (nie da się z nich ułożyć par). Liczby czerwone to liczby PARZYSTE (można z nich utworzyć pary)

  • Patrząc na oś liczbową przeczytam wszystkie liczby parzyste a następnie wszystkie liczby nieparzyste.

Edukacja plastyczna:

Barwy wesołe i smutne.

  • Przygotuj kredki lub farby. Popatrz na ich kolory i podziel je na te, które twoim zdaniem są barwami wesołymi i te, które uważasz za smutne.
  • Poproś rodzica, aby przeczytał ci wiersz „Fantazja” załączony przez Messenger. Czy podobał ci się pomysł Maksa?

Przygotuj farby lub odrobinę kolorowych soków. Wykonaj barwne plamy. postępuj wg instrukcji do karty „Owady z kleksów”. Proszę o foto na grupie.

Wychowanie fizyczne:

Doskonalimy reakcje na sygnał oraz równowagę

  • Zaproszę domowników do wspólnej zabawy przy piosence „Move and freeze” yt. (plik przesłany rodzicom)
  • Ułożę na podłodze 5x tor z szalików. Przejdę po torze stopa za stopą. Tory mogą mieć różne kształty – prosty, esy floresy, ostre zakręty, koło. Ważne, żeby iść dokładnie stopa za stopą. Zaproszę do zabawy domowników.

Ćwiczymy przy otwartym oknie lub dobrze wywietrzonym pokoju

Czwartek 02.04.2020 r.

Edukacja polonistyczna

Kolejność alfabetyczna

Kl. I i kl. II – poproś rodziców o pomoc i zapiszcie w zeszycie imiona wszystkich domowników w dowolnej kolejności (mogą być drukowane litery J)

Następnie popraw pierwsze litery imion kolorowym pisakiem.

Patrząc na alfabet

A B C D E F G H I  J K L M N O P R S T U W X Y Z

poszukaj po kolei kolorowych liter z imion. Która litera pojawi się pierwsza, to imię zapisz pierwsze w nowej linii. I TAK KOLEJNE….

Edukacja matematyczna

Rosnąca kolejność liczb

Przygotuj swoją oś liczbową i 7 guzików lub kuleczek z papieru do zaznaczania liczb. Zaznacz na osi liczby:

Kl.I- 2, 8, 5, 11, 4, 0

Kl. II – 6, 18, 3, 12, 20, 0.

Popatrz, która z nich jest pierwsza – najmniejsza a która ostatnia – największa. Zapisz te liczby w zeszycie w kratkę w kolejności od najmniejszej do największej.

Edukacja muzyczna

Przygotuj 4 szklanki wysokie lub 4 słoiki. Nalej do każdego inną ilość wody.

  • Stukaj w nie delikatnie brzegiem łyżeczki i posłuchaj jakie dźwięki wydają.
  • Zaśpiewaj z rodzicami wlazł kotek na płotek stukając rytmicznie w naczynia.
  • Stukaj w naczynia w różnej kolejności tworząc swoja własną muzykę.

Wychowanie fizyczne:

  • Rozgrzewka ze znanym dzieciom wierszem dni tygodnia (rodzic czyta):

Gimnastyka dobra sprawa

Co dzień wszystkim radość sprawia

W poniedziałek dwa podskoki

Wtorek lubi kroki w boki

Środa kręci dwa kółeczka

No a w czwartek jaskółeczka

Piątek ćwiczy dwa przysiady

A sobota robi ślady

Gdy niedziela się zaczyna –nowy trening rozpoczyna (krążenie głową).

Powtarzamy 3 razy

  • Doskonalimy kozłowanie piłką- 10min (ręka prawa, ręka lewa i na przemian)

Najlepiej na podwórku, jeśli będzie można. Jeżeli w domu to piłką dmuchaną najlepiej. Jeżeli nie będzie wychodziło - to obiema rękami rzucamy piłka w ziemię i łapiemy odbitą.

 

Piątek 03.04.2020 r.

Edukacja polonistyczna

Słuchamy ze zrozumieniem:

Odsłuchaj na yt bajkę „Wilk i 7 koźlątek” https://youtu.be/7SQ4kpaYHcU

Odpowiedz na pytania do słuchowiska:

 - o co prosiła mama kózki zanim wyszła?

 - kto przyszedł do kózek, gdy mamy nie było w domu?

 - w jaki sposób wilk udawał mamę kozę?

 - czy kózki zachowały się tak jak prosiła mama?

 - co się stało, gdy kózki nie posłuchały mamy?

- czy wolno otwierać drzwi nieznajomym?

Edukacja społeczna

Ostrożność w kontaktach z nieznajomymi osobami

Kl. I i II – ćw. 1 str. 44,  

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania „Magda sama w domu” - skan przesłany na grupowy Messenger. Wykonaj ćw. 2 i 3 str. 44.

Porozmawiaj z rodzicami o sytuacjach z fotografii „Ostrożności nigdy za wiele” (przesłana na klasowy Messenger).

Edukacja informatyczna

Programowanie ruchu.

 m 1

 

Przygotuj kredki: zieloną, czerwoną, pomarańczową i niebieską. Korzystając z ilustracji przesłanej na klasowy Messenger, Narysuj strzałkami drogę mrówek przez labirynt od dołu do góry. 

 

Wychowanie fizyczne

 Zaproś rodziców do zabawy według filmiku

https://youtu.be/s7uBM3yu_bU

Oczywiście filmik stopujemy, bo tempo jest zabójcze!

Ćwiczymy przy otwartym oknie lub dobrze wywietrzonym pokoju.

Życzę wytrwałości i sukcesów! Proszę o przesyłanie skanów prac i zdjęć na Messenger. Będę bieżąco oceniać i słać pochwały!!!!

Pozdrawiam

Do szybkiego zobaczenia! :)

Monika Świąder

 

 

Wychowanie fizyczne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Przykładowe ćwiczenia z wychowania fizycznego do pracy w domu:

  1. Zabawa ruchowa „Powódź”.

Przebieg zabawy: Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: ”Powódź”, dziecko musi zająć jakieś miejsce będące ponad powierzchnią podłogi, np. wejść na łóżko, wejść na krzesło, itp. (stopy dziecka nie mogą odtykać podłogi). Na koleje hasło „powódź minęła”, dziecko wraca do swobodnego biegu po pokoju.

  1. Zabawa „Lustro”.

Przebieg zabawy: Dziecko staje naprzeciw rodzica. Rodzic wykonuje proste ćwiczenia ruchowe takie jak: skłony, przysiady, podskoki, stanie na jednej nodze itp., a dziecko stara się odwzorować ruch na zasadzie lustra. Poziom zaawansowania ćwiczeń dobieramy do możliwości ruchowych dziecka.

  1. Zabawa ruchowa: „Myszka do norki”

Przebieg zabawy: Dziecko porusza się w pozycji na czworaka po podłodze. Na hasło rodzica „Myszka do norki”, dziecko stara się schować do bezpiecznej norki, np. pod krzesło, pod stół, pod biurko. Należy zachować ostrożność podczas wchodzenia i wychodzenia z „norki”.

  1. Ćwiczenie oddechowe:

Przybory potrzebne: piłka ping-pongowa.

Przebieg ćwiczenia: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Drogi uczniu pamiętaj by ćwiczenia wykonywać w stroju sportowym!

Pamiętaj również by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

Wkrótce kolejne zabawy i zestawy ćwiczeń. Pamiętajcie o możliwości wykonywania ćwiczeń przy pomocy filmików w Internecie, gdzie gwiazdy sportu pokazują wam jak trenować, uważamy to ta świetną alternatywę dla znanych Ci ćwiczeń.

Pozdrawiamy nauczyciele wychowania fizycznego.

 

Integracja sensoryczna

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Przygotowałam dla państwa dzieci przykładowe ćwiczenia do pracy w domu z Integracji Sensorycznej.

Jeżeli będą Państwo mieli dodatkowe pytania to bardzo proszę o kontakt przez stronę internetową.

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego:
  • Dociski piłki do podłoża.
  • Skoki obunóż w miejscu, do przodu, do tyłu, na boki.
  • Przysiady i wstawanie.
  • Marsz z podnoszeniem i opuszczaniem głowy.
  • Wahadłowe ruchy głowy.
  • Odwracanie głowy w lewo, w prawo, w górę, w dół.
  • spoglądanie daleko za siebie na przemian przez lewe i prawe ramię.

Zalecam powtarzać te ćwiczenia codziennie według możliwości ucznia od 2 do 4 razy po 4-8 powtórzeń.

Agnieszka Olejniczak

 

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Karta pracy nr 2            

Witam serdecznie

Przygotowałam dla państwa pociech kartę  ćwiczeń do pracy w domu z Integracji Sensorycznej.

Mam nadzieję, że Wasze dzieci z pomocą podejmują działania z aktywność   SI, będzie mi bardzo miło, jeśli dotrzymacie tempa. Pamiętajcie Rodzice...do ćwiczeń dziecko samo się rozbiera i ubiera, z ubrań dziennych na sportowe. 

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego

Pamiętajcie głośno wymawiamy polecenia.  

Za poprawne wykonanie zadania nagroda przybicie "5" dłonią, stopą, łokciem, plecami itp.

Okrzyk hura, brawo, super.

  • Marsz z wymachami rąk i nóg (w górę, w bok, w przód, w dół)
  • Skoki pajacyka
  • Skoki żabki
  • Zeskakiwanie z rożnych wysokości (max. wysokość do kolan dziecka)
  • Skakanie na dmuchanym materacu, płaskim podłożu, łóżku
  • Toczenie sie po materacu, podłodze w różnych kierunkach

              Zachęcam ćwiczyć codziennie według możliwości ucznia od 2 do 5 razy po 4-8 powtórzeń.              

Wasze dzieci świetnie się bawią przy muzyce, zatem jest mile widziana, wykonujcie zadania w rytm muzyki.

W razie pytań bardzo proszę o kontakt telefoniczny.

Rodzice dbajcie o SIEBIE i swoje SKARBY.  Pozdrawiam

Agnieszka Olejniczak

 

Tydzień 30.03-03.04.2020 r.

Karta pracy nr 3       

Dzień dobry

Przygotowałam dla Ciebie uczniu proste ćwiczenia do pracy w domu, z pomocą Rodzica, z Integracji Sensorycznej.

Pamiętajcie Rodzice - do ćwiczeń dziecko samo się rozbiera i ubiera, z ubrań dziennych na sportowe. 

Przyjemnej zabawy.

  1. Normalizacja odbioru i przetwarzania wrażeń w obrębię systemu przedsionkowo- prioprioceptywnego
  • Kołysanie się do przodu, do tyłu, na boki, w siadzie z prostymi nogami i podparciem na rękach
  • Kołysanie się leżąc
  • Naleśnik- zawijanie dziecka w koc, folię, materac
  • Zabawy w przepychanie się i siłowanie
  • Toczenie stopami piłki po ścianie

Wykonujemy masy sensoryczne (www.dziecisawazne.pl) - (ciastolina, piankolina, galaretki, piasek kinetyczny, lód, błoto itp.).  Z mas wykonujemy kolorowe kulki, wałki, paski, wałkujemy - bawimy się z dziećmi na całego.

Za poprawne wykonanie zadania nagradzamy!!!  Dzieci lubią przybijać "5". KIBICUJEMY

  • Rodzice, zachęcam utrwalać materiał z karty 1 i 2. Karty te tworzą całość.  Kibicuję Wam bardzo.
  • Jeśli masz możliwość wyjścia na podwórko, to korzystaj ze świeżego powietrza i poćwicz z uśmiechem na twarzy.

Polecam ćwiczyć codziennie według możliwości ucznia 2 razy po 4-8 powtórzeń. Wasze dzieci świetnie się bawią przy muzyce, zatem ćwiczymy w rytm muzyki.

W razie pytań bardzo proszę o kontakt poprzez: Telefon, Sms, Mail, Messenger, Skype, Zoom.

Pomoce do zagadnień, zabaw z pokazem znajdziecie na You Tube.

Dobrego tygodnia Wam życzę RODZICE -DZIECI. Dobrych myśli.

Agnieszka Olejniczak

 

Logopedia

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Ćwiczenia 

  • Ćwiczenia oddechowe (zdmuchiwanie z dłoni piórek, kawałków bibuły, zdmuchiwanie świecy). Pamiętamy, aby w stanie spoczynku, buzia była zawsze zamknięta, a oddychanie odbywało się przez nos. 
  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych (wargi-cmokanie, prychanie, zaciskanie warg, szeroki uśmiech; język-kląskanie, przesuwanie wzdłuż górnych i dolnych zębów).
  • Ćwiczenia słuchowe: 
  • rozpoznawanie odgłosów przedmiotów z otoczenia - pod blatem stołu w sposób niewidoczny dla dziecka demonstrujemy dźwięk kluczy, nożyczek, dzwonka, pukamy drewniane klocki o siebie itp.        
  • Dziecko zgaduje jakie słowo zostało wypowiedziane- dorosły wypowiada bardziej i mniej znane słowa z podziałem na sylaby.

 

Utrwalanie i wzbogacanie słownika w obszarze „żywność”. Umieszczamy na stole różne produkty żywnościowe. Wskazujemy, a dziecko nazywa. Mają to być produkty, które używamy na co dzień, ale również produkty mniej znane. Jeżeli dziecko nie potrafi podpowiadamy, ale odnotowujemy, żeby przy następnych ćwiczeniach powrócić do tego słowa.

Wykonywanie poleceń złożonych. Na stole umieszczamy kilka przedmiotów. Wypowiadamy polecenie np.: daj kubek i telefon, daj klucz i klocek, daj klucz i czerwony klocek (są w różnych kolorach), przynieś klucz i podskocz, otwórz drzwi i przynieś auto, schowaj kredkę do plecaka, schowaj kredkę do kieszeni, schowaj kredkę do kubka itp. Polecenia wypowiadamy w całości nie ułatwiamy dziecku, aby podało jeden przedmiot, a później przypominamy o drugim).

W oparciu o książki z obrazkami dostępne w domu ćwiczymy budowanie zdań prostych i rozwiniętych.

Proponuję, aby ćwiczenia wykonywać 2 razy w tygodniu. Ćwiczenia przewidziane na zajęcia trwające około 30 min. 

Małgorzata Romanowska

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

-Ćwiczenia oddechowe mają na celu zwiększenie pojemności płuc i tworzenie nawyku oddychania przez nos (1. Duży powolny wdech nosem przy zamkniętych ustach i bez zatrzymania powietrza. Powolny wydech, wargi ułożone jak przy wymawianiu głoski „u”. 2. Chuchamy na zimne rączki, czy gorącą herbatę „chu, chu”). Pamiętamy, aby w stanie spoczynku, buzia była zawsze zamknięta, a oddychanie odbywało się przez nos. 

-Ćwiczenia narządów artykulacyjnych przygotowujące do prawidłowej artykulacji głosek szumiących (sz, ż, cz, dż). Wargi-cmokanie, prychanie, zaciskanie warg, szeroki uśmiech. Język-kląskanie, przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu przy szeroko otwartych ustach, przytrzymywanie języka nieruchomo u góry przy podniebieniu, przytrzymywanie języka u góry przy podniebieniu i szybkie powtarzanie sylaby la, la, la …).

-Ćwiczenia artykulacyjne. Przypomnienie prawidłowej wymowy głoski „sz” - naśladowanie szumu wiatru (język ma być u góry przy podniebieniu, usta ściągnięte do przodu). Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski „sz” w sylabach (sza, szu, szo, asz, esz, oszo, yszy itp.) oraz wyrazach (dziecko powtarza wypowiadane przez dorosłego słowa (szufelka, klosz, kasza, kryształ itp.) oraz samodzielnie nazywa przedmioty w otoczeniu (szafka, szuflada, szklanka, kosz, grosz, kapelusz itp.).

-Ćwiczenia słuchowe:                                                                                                                               

●Rozpoznawanie prawidłowej i błędnej wymowy. Mówimy jakieś słowo np.: „uszy” – Pytamy dziecko powiedziałam dobrze czy źle? Następnie podajemy kolejne słowo np.: „kastan”.  Pytamy dziecko powiedziałam dobrze czy źle? itd. Zdajemy około 10 takich zagadek słuchowych.                                                                                                                     
●Dziecko zgaduje jakie słowo zostało wypowiedziane. Dorosły wypowiada znane słowa z podziałem na głoski (ule, las, but, lis, loki, budy, wąsy itp.).

-Utrwalanie i wzbogacanie słownika w obszarze „kuchnia”. Umieszczamy na stole różne naczynia i przedmioty używane w kuchni. Wskazujemy, a dziecko nazywa. Mają to być przedmioty, które używamy na co dzień, ale również mniej znane. Jeżeli dziecko nie potrafi podpowiadamy, ale odnotowujemy, żeby przy następnych ćwiczeniach powrócić do tego słowa. Do niektórych przedmiotów, możemy zadać pytanie np.” Do czego służy nóż? Do czego służy tarka? Do czego służy deska? itp.

-Nadal ćwiczymy rozumienie poleceń złożonych. Mogą być polecenia do tej pory ćwiczone, jeżeli nadal sprawiają trudność np.: daj kubek i telefon, daj klucz i klocek, daj klucz i czerwony klocek (są w różnych kolorach), przynieś klucz i podskocz, otwórz drzwi i przynieś auto, schowaj kredkę do plecaka, schowaj kredkę do kieszeni, schowaj kredkę do kubka itp. Jeżeli tego typu polecenia dziecko potrafi wykonać, próbujemy zwiększać stopień trudności i wymyślać bardziej skomplikowane. Przypominam, że polecenia wypowiadamy w całości nie ułatwiamy dziecku, aby podało jeden przedmiot, a później przypominamy o drugim).

-Zabawa w przeciwieństwa. Osoba dorosła podaje przymiotnik –cechę, dziecko wymyśla przeciwieństwo (dobry-zły, ładny- brzydki, jasny-ciemny, zimny-ciepły, ostry-…, biały-…, odważny- …, wąski-…, płaski-…, pełny-…, prosty-…, słodki- … itp.  

Proponuję, aby ćwiczenia wykonywać 1-2 razy w tygodniu. Ćwiczenia przewidziane na zajęcia trwające około 30 min.

Małgorzata Romanowska

 

Zajęcia rewalidacyjne usprawniające techniki szkolne

Ćwiczenia z kaligrafii (napisz pośladzie i pokoloruj obrazek).

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

 

K1Tydzień 23-27 marca 2020 r.

k2

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

k3

Marek Kubiak

 

Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność 

1 godz zkka

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Temat: Kompozycja z kolorowych kwadratów.

Z pomocą rodzica wytnij z  kolorowego bloku kilkanaście kwadratów o różnej wielkości (np. o  bokach od 2 do 10 cm). Na białym kartonie z bloku technicznego przyklej w dowolnym układzie wycięte kwadraty.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Temat: Kolorowa piłka.

Na kartonie z bloku rysunkowego za pomocą cyrkla  narysuj duże koło. Na jego powierzchni narysuj powtarzające się elementy (np. kwiaty, koła kwadraty), tak aby zakomponować całe koło. Szkic pokoloruj kredkami.

UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

Poproś o pomoc Rodziców lub rodzeństwo.

 

Dariusz Młynarczyk

 

Rewalidacja  usprawniająca techniki szkolne

 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Drodzy uczniowie zachowajcie szczególne środki higieny w swoim najbliższym otoczeniu, proszę myć ręce mydłem z ciepłą wodą, przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami, powrotu do domu z podwórka. Płucz owoce i warzywa długo w ciepłej wodzie.

Zadania dla ucznów:

Drodzy uczniowie wymieńcie zjawiska atmosferyczne występujące wiosną w przyrodzie.

Narysujcie wymienione przez was zjawiska atmosferyczne na kartonie technika dowolną.

Ćwiczcie literkę W, w - przepiszcie wyraz Wiosna.

Ćwicz literki, które poznałeś do tej pory w klasie oraz wymieniaj nazwy przedmiotów, imion itp.na dotychczas poznane litery.

 

Temat zajęć: Witamy wiosnę za oknem.

- wymień kolory pojawiające się w przyrodzie wiosną,

- narysuj co  zaobserwowałeś np. ptaki, zielone listki, pączki kwiatów, kwiaty,

- obserwuj zmiany pogody za oknem, migrujące śpiewające ptaki.

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Drodzy uczniowie witam was serdecznie bardzo was proszę zadbajcie o swoje bezpieczeństwo nie wychodźcie z domu, przeczekajcie ten trudny czas epidemii. Zachowajcie szczególne środki higieny w swoich domach, proszę myć ręce mydłem z ciepłą wodą, przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami. Płuczcie owoce i warzywa w ciepłej wodzie, odżywiajcie się zdrowo.

Proszę powtarzać pisanie wielkich i małych liter poznanych na lekcjach.

Wymieniajcie nazwy rzeczy, przedmiotów, imion, miast i państw na poznane do tej pory litery.

Proszę trenować dodawanie na miarę waszych możliwości przy pomocy rodziców.

                                    

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 r.

Proszę ćwiczyć dwuznaki sz, cz w zeszycie w 3 linie. Ilość powtórzeń pisania liter pozostawiam do zadecydowania rodzicom.

Proponuję wspólnie z rodzeństwem, rodzicami zabawę w sklep z użyciem banknotów. Zachęcam was, wykonajcie banknoty z kartek papieru lub gazety i ćwiczcie w ten sposób swoje umiejętności posługiwania się pieniędzmi. 

 

 

Tydzień 06.04 – 08.04.2020 r.                                           

            

Wymień produkty, które wkładamy do koszyka wielkanocnego np. jajka, sól, pieczywo.

Zachęcam do przeprowadzenia konkursu wspólnie z domownikami ,,Najpiękniejsza Pisanka”. Pisankę możecie ozdobić rożnymi technikami wykorzystując do tego celu mazaki, farby, kolorowe gazety, serwetki.

                                                                                                     Anna Grabowicz

 Rewalidacja poznawczo–społeczna

Tydzień 06.04 – 08.04.2020 r.       

     

Zachęcam rodziców do wspólnego ułożenia życzeń z dziećmi na święta wielkanocne, które możecie przekazać rodzinie, znajomym.

Zachęcam uczniów do pomocy w przygotowaniu świątecznego stołu.

Wymieńcie jakie barwy dominują w waszych domach na świątecznym stole.

Drodzy uczniowie i rodzice w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi życzę wam zdrowia, spokojnych pełnych miłości świąt w gronie najbliższych wam osób. Pozdrawiam serdecznie.                                                                                   

                                                                                                    Anna Grabowicz

Zajęcia biblioteczne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

  1. – słuchowisko dla dzieci cz.1

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

  1. – słuchowisko dla dzieci cz. 2

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

  • "Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków” cz. 1 słuchowisko dla dzieci
  • "Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków” cz. 2  
  • JULKA PAJĄK I ATRAKCJE – Bajkowisko.pl– słuchowisko
  • Z PAMIĘTNIKA WILKA ANTONIEGO, CZĘŚĆ 1 - Bajkowisko.pl - bajka dla dzieci (audi
  • Z PAMIĘTNIKA WILKA ANTONIEGO, CZĘŚĆ 2 - Bajkowisko.pl - bajka dla dzieci 

 

Wioletta Kubiak

 

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK