ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

3 PP - wych. M. Romanowska

Klasa 3 PP

wych. Małgorzata Romanowska

 

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7 (z pomocą rodziców). Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Zastanów się nad znaczeniem różnych potraw w święconce.
Narysuj i pokoloruj koszyczek ze święconką.
Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Marzena Wrońska

 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne 

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

 

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

            W związku z zaistniałą sytuacją, zajęcia w szkole musimy zastąpić pracą w domu.

Stąd duża prośba do Was Rodzice, w miarę możliwości, utrwalajcie ze swoimi dziećmi nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku. Rozmawiajcie na temat pogody, samopoczucia Waszego dziecka oraz tak ważnej teraz higieny. Spróbujcie trenować pisanie danych osobowych, utrwalających imię, nazwisko i adres zamieszkania. Proszę również, by dla utrwalenia poćwiczyć z dziećmi rozpoznawanie i zapisywanie cyfr, a także liczenie (w zależności od umiejętności dziecka). Polecam skorzystanie ze strony: www.szaloneliczby.pl

            Zachęcam do codziennego czytania tekstów, opowiadań i książek uczniów samodzielnie czytających.

            Bardzo proszę, aby każdą codzienną, domową sytuację wykorzystywać do rozwijania samodzielności i zaradności życiowej oraz umiejętności komunikacyjnych.

             Życzę dużo zdrowia, wytrwałości i cierpliwości w tym trudnym dla nas wszystkich okresie. Pozdrawiam serdecznie.

                                                                                

                                                                                Sylwia Rubacha

Tydzień 23 - 27.-03.2020 r.

 

Przedstawiam tematykę zajęć na ten tydzień. Prezentuję rodzaje ćwiczeń i propozycje ich realizacji. Zapraszam do wspólnej nauki

Na początek, prośba do Was Rodzice, w miarę możliwości, każdy dzień rozpoczynajcie od:

- ustalenia z dzieckiem dnia tygodnia, nazwy miesiąca i pory roku,

- rozmawiajcie na temat aktualnej pogody (obserwacja pogody za oknem czy podczas spaceru),

- rozmawiajcie z dzieckiem o zmianach w przyrodzie, jakie następują i o czym one świadczą,

- pytajcie o samopoczucie Waszego dziecka.

Na czas nieobecności w szkole proponuję (oczywiście na miarę możliwości dziecka) prowadzenie kalendarza pogody. Wystarczy narysować tabelkę i każdego dnia wpisać nazwę dnia, datę i narysować symbol pogody (słońce, chmura, chmura z deszczem, słońce za chmura itd.).

Te czynności prowadzimy codziennie przez cały okres przerwy w szkole.

Bardzo proszę, aby uczniowie zachowali wszystkie wykonane prace. Po powrocie do szkoły wszystkie zostaną sprawdzone, ocenione i wklejone do zeszytów.

 

Tematyka zajęć na ten tydzień: „Witamy wiosnę” (Zwiastuny wiosny, Pierwsze wiosenne kwiaty, Zwyczaj topienia marzanny).

  1. Proste ćwiczenia kalendarzowe - wskazujemy datę rozpoczynającą kalendarzowy początek wiosny (wykorzystujemy w tym celu kalendarz by wskazać sobotę 21 marca 2020 r.).

Zwróćmy uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie i w pogodzie a także nazwijmy je (np. na drzewach i krzewach są pąki, zakwitły pierwsze wiosenne kwiaty, pogoda często się zmienia, zwierzęta budzą się z zimowego snu, dni są coraz dłuższe, z Afryki przyleciały ptaki itd.). Obserwować można przez okno lub korzystać z obrazków tematycznych, które znajdziecie w Internecie. Uczniowie posiadający umiejętność pisania mogą dodatkowo zapisać zdania.

Nazywajcie rośliny z otoczenia, ptaki i zwierzęta, rozmawiajcie o ich zachowaniu.

  1. Pierwsze wiosenne kwiaty (szablony dostępne do wydruku w Internecie) – spróbujcie nazwać z dzieckiem kwiaty i opisać ich wygląd (kolor). Można też wybrany obrazek pokolorować kredkami lub pomalować farbą nakładaną za pomocą patyczka kosmetycznego.
  2. Poćwicz (w celu utrwalenia) zapis cyfr w zakresie 1-10 oraz potrenuj ich rozpoznawanie ( rodzic może demonstrować dziecku cyfry, zadaniem dziecka jest ich nazwanie). Można również skorzystać, w miarę możliwości, ze strony internetowej: szaloneliczby.pl (możecie wykonać kilka, w zależności od możliwości dziecka ćwiczeń z działu „Poznajemy liczby”).

Ćwiczenia dodatkowe – trudniejsze:

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst:

Topienie marzanny to stary zwyczaj pożegnania zimy i powitania wiosny. Marzanna to kukła ze słomy ozdobiona kolorowymi szmatkami i wstążkami. Pierwszego dnia wiosny, czyli 21 marca wrzucano marzannę do rzeki. W trosce o czystość naszych wód nie topimy obecnie marzanny. Tego dnia możemy urządzić święto wiosny.

  1. Odpowiedz na pytania:
  • Jak nazywa się zwyczaj pożegnania zimy i powitania wiosny?
  • Co to jest marzanna?
  • Opisz wygląd marzanny.
  • Co robi się z marzanną?

Sylwia Rubacha

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

 

Przedstawiam tematykę zajęć na ten tydzień oraz prezentuję rodzaje ćwiczeń i propozycje

ich realizacji.

Tematyka zajęć: „Wiosna w ogrodzie”. (Wiosenne prace w ogrodzie, Narzędzia ogrodnicze, Nowalijki)

1.Zaczynamy od ustalenia dnia tygodnia, nazwy miesiąca, przypomnienia nazwy pory roku.

  1. Proszę o uzupełnienie kalendarza pogody.
  2. Proponuję przeczytać dziecku krótki tekst (ćwiczymy uwagę słuchową):

Wiosna to czas prac w ogrodzie. Przygotowujemy ziemię do siania i sadzenia roślin. Wykorzystujemy do tych prac narzędzia ogrodnicze: łopatę, grabie, motykę, widły. Łopaty służą do kopania i spulchniania ziemi. Grabie potrzebne są do grabienia ziemi. Wiosną sadzimy drzewa i krzewy ozdobne.

Następnie zadajemy kilka pytań dotyczących bezpośrednio usłyszanej treści:

  • Jakie prace wykonujemy wiosną w ogrodzie?
  • Wymień narzędzia ogrodnicze.
  • Nazwij prace wykonywane w ogrodzie.
  1. Korzystając z ilustracji, obrazków czy zdjęć dostępnych w książkach i w Internecie obejrzyjmy zdjęcia narzędzi ogrodniczych (łopata, motyka, grabie, konewka itp.). Spróbujmy omówić ich wygląd i funkcje podczas pracy w ogrodzie. Możemy również nazywać czynności z wykorzystaniem tych narzędzi (kopie, podlewa, grabi, sieje itd.).
  2. „Narzędzia ogrodnicze” - wypełnianie konturów wybranej ilustracji tematycznej (materiały dostępne do pobrania w Internecie).
  3. Proponuję zabawę „Jakim narzędziem ogrodniczym pracuję?” – zabawa polega na odgadywaniu nazw narzędzi ogrodniczych pokazanych za pomocą gestów.
  4. Nowalijki – porozmawiajmy na temat pierwszych wiosennych warzyw. Przypomnijmy ich nazwy. Możemy również zaproponować dziecku zabawę w rozpoznawanie warzyw za pomocą zmysłu dotyku, smaku i zapachu. Spróbujmy określić ich cechy charakterystyczne (kształt, wielkość).
  5. Zachęcam do wykonywania ćwiczeń na komputerze. Skorzystajmy ze strony internetowej: www.szaloneliczby.pl oraz www.matzoo.pl – poćwiczmy przeliczanie oraz dodawanie (adekwatnie do możliwości dziecka).

Polecam również korzystanie z propozycji materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną zamieszczonych na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem strony internetowej https://www.gov.pl/web/edukacja/

Opublikowane materiały można drukować i wykorzystywać w pracy ze swoim dzieckiem uwzględniając oczywiście jego potrzeby edukacyjne, możliwości psychofizyczne oraz umiejętności.

Sylwia Rubacha

Przysposobienie do pracy 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Propozycja ćwiczeń z zakresu przysposobienia do pracy:

1. Ćwiczenia w składaniu ścierek i ręczników. (Osoby bardziej sprawne wcześniej mogą wykonać  prasowanie ścierek i ręczników).

2. Doskonalenie umiejętności obierania ziemniaków i krojenia na plastry, słupki. Następnie z pomocą można usmażyć frytki. Do obierania wykorzystujemy obieraczki, a do krojenia niezbyt ostre noże, najlepiej te których używamy przy jedzeniu drugiego dania.  

 

 Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Propozycja ćwiczeń z zakresu przysposobienia do pracy:

1. Ćwiczenia w starannym nalewaniu wody do szklanek, kieliszków, butelek (z wykorzystaniem lejka).

2. Nauka zamiatania podłogi szczotką oraz zbierania śmieci na szufelkę (dla ułatwienia dla niektórych osób na podłodze można rozsypać małe kulki  z bibuły lub papieru).  

Małgorzata Romanowska

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Propozycja ćwiczeń z zakresu przysposobienia do pracy:

1. Układanie sztućców.

2. Dekoracja stołu, składanie serwetek.

https://youtu.be/17W_U7HlVpk

https://youtu.be/-fmVeQsUdkg

https://youtu.be/b0Zt2kwQtFQ

Marek Kubiak

 

Tydzień 16-20.03.2020 r.

1.Zachęcajmy dziecko do pomocy przy przygotowaniu obiadu. Pamiętajmy o częstym myciu rąk, szczególnie przed rozpoczęciem czynności w kuchni. Dziecko może obierać obieraczką warzywa, następnie je myć i kroić .

2.Proponuję aby dziecko  nakrywało samodzielnie do stołu: rozkładanie talerzy, sztućców, przygotowywanie kubków na herbatę, wrzucanie torebek z herbatą, wykładanie chleba z chlebaka, wykładanie wędliny, jedzenia z lodówki.

3.Proponuję  samodzielne  ścielenie  łóżka.

 

Tydzień 23-27.03.2020 r.

1.Proponuję  przygotowywanie prostego posiłku przez dziecko np. wykonywanie kanapek z nowalijkami: samodzielne wykładanie chleba z chlebaka, wykładanie warzyw i mycia ich.

2.Doskonalimy umiejętności  w składaniu ścierek i ręczników.

3.Proponuję wieszanie ubrań na wieszakach w szafie, oraz na sznurku za pomocą klamerek.

 

Tydzień 30.03-03.04.2020 r.

1.Doskonalimy samodzielne ścielenie łóżka.

2.Proponuję przygotowanie surówki z marchewki i jabłka. Dzieckomoże  za pomocą obieraczki obrać warzywa i owoce, zetrzeć je na tarce.Pomagamy w doprawieniu.Samodzielnie myje naczynia , wyciera i odkłada na miejsce.Przygotowuje potrzebne naczynia do spożycia surówki. Pamiętajmy o częstym myciu rąk, szczególnie przed rozpoczęciem czynności w kuchni.

3.Proponuję przekładanie ubrań na prawą stronę i dobieranie skarpetek w pary.

Bogusława Długołęcka

 

Wychowanie fizyczne 

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

 

Bardzo proszę, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy. Zaczniemy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu.
  2. Bieg w miejscu.
  3. Krążenie prawą ręką w przód stojąc w miejscu (8 powtórzeń).
  4. Krążenie lewą ręką w przód stojąc w miejscu (8 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia w przód (nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste, wykonujemy 8 skłonów).
  6. Krążenia bioder (8 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Przysiady (8 powtórzeń).

Jeżeli zaobserwują Państwo, że Wasze dziecko jest zmęczone, zróbcie kilkuminutową przerwę. Można też zmniejszyć liczbę powtórzeń.

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa „Lustro”.

Przebieg zabawy: Dziecko staje naprzeciw rodzica. Rodzic wykonuje proste ćwiczenia ruchowe takie jak: skłony, przysiady, podskoki, stanie na jednej nodze itp., a dziecko stara się odwzorować ruch na zasadzie lustra. Poziom zaawansowania ćwiczeń dobieramy do możliwości ruchowych dziecka.

  1. Zabawa „Poruszamy się w rytm melodii”.

Przebieg zabawy: Włączamy ulubioną muzykę dziecka, w rytm której dziecko może się poruszać, tańczyć, wykonywać swobodne improwizacje ruchowe.

  1. Ćwiczenie oddechowe:

Przybory potrzebne: piłka ping-pongowa.

Przebieg ćwiczenia: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

 

Pamiętamy o tym, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy. Zaczynamy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka                                                      

  1. Marsz wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  5. W pozycji wyprostowanej, stojąc w miejscu staramy się unieść prawą nogę i dotknąć kolanem prawej nogi do prawego łokcia, to samo lewe kolano-lewy łokieć (8 powtórzeń na nogę).
  6. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (8 powtórzeń).
  7. Przysiady (8 powtórzeń).
  8. Podskoki obunóż (8 powtórzeń).

Zabawy ruchowe

  1.  „Piłka do kosza” – potrzebne będzie do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Dziecko ustawiamy z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby. (Np. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, można zwiększać odległość dziecka od „kosza” i zmieniać sposób wykonania rzutu, np. siedząc).
  2.  „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy nici. Przywiązujemy je w dowolnych konfiguracjach, wysoko nisko, nić leży, dziecko musi przejść równoważnie, czołgać się pod, przejść nad, przeskoczyć, itp. Proszę pamiętać o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń ta ten tydzień do wykonania w domu w ramach lekcji wychowania fizycznego.

Proponuję, by do ćwiczeń przebrać się w strój sportowy. Zaczynamy od rozgrzewki tak, by przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu (ok. 30-45 sekund).
  2. Lekki trucht przez 45 sekund w miejscu.
  3. Krążenia ramion oburącz w przód i w tył (5 powtórzeń).
  4. Podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę (5 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (5 powtórzeń).
  6. Krążenia bioder (5 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, razem w obie strony po 5 powtórzeń).
  8. Krążenia nadgarstków (5 powtórzeń).
  9. Próby utrzymania równowagi stojąc na jednej nodze (3 sekundy każda noga, można to ćwiczenie wykonać dwa razy).

Jeżeli zaobserwują Państwo, że Wasze dziecko jest zmęczone, zróbcie kilkuminutową przerwę.

  1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z przyborem:

Do wykonania tych ćwiczeń potrzebna będzie dowolna piłka.

  • Stojąc podrzucamy piłkę do góry, klaśnięcie w dłonie i chwyt piłki (5 powtórzeń).
  • W staniu rozkrocznym toczenie piłki między stopami tzw. „ósemka”.
  • W siadzie skrzyżnym toczenie piłki wokół tułowia w prawą i w lewą stronę (5 powtórzeń).
  • W leżeniu przodem (ręce wyprostowane w przód) unoszenie piłki (5 powtórzeń).
  1. Zabawa ruchowa „Strzelanie goli”.

Będziemy potrzebować piłkę, za bramkę użyć można kosza na bieliznę lub kartonowego pudełka. Zadaniem dziecka jest kopnąć piłkę tak, by wpadła ona do „bramki”. Pamiętajmy by kopać w równej mierze prawą i lewą nogą. Zaczynamy z bliskiej odległości, stopniowo ją zwiększając.

  1. Doskonalenie rzutów i chwytów.

Stojąc w odległości 1-2 m wykonujemy rzuty do siebie piłką. Pamiętamy o tym, że im mniejsza piłka tym trudniej ją chwycić. Polecam więc piłki w standardowym rozmiarze. Określamy sposób wykonania rzutu i chwytu (jednorącz prawa, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz zza głowy itp.). Następnie możemy zwiększyć odległość od siebie lub zmienić pozycję np. rzucamy siedząc.

  1. Ćwiczenia wyciszające, uspokajające:

„Pizza” – wyobraźcie sobie, że na dłoni macie kawałek gorącej, pachnącej pizzy. Najpierw wąchasz zapach pizzy nosem, a potem studzisz ją ustami, wydychając powietrze.

Pamiętajcie, by zadbać o higienę osobistą po wykonanych ćwiczeniach.

 Sylwia Rubacha

Rewalidacja wzmacniająca kondycję fizyczną

 Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu zalecam spacery na świeżym powietrzu. Pamiętamy, aby unikać dużych skupisk. Zachowajmy wszelkie środki ostrożności. Po powrocie do domu umyjmy ręce ciepłą wodą i mydłem oraz postępujmy zgodnie z zaleceniami Sanepidu.

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.

 

W tym tygodniu proponuję zabawę ruchową do muzyki Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna” – taniec obudzonych z zimowego snu zwierząt.

Przebieg zabawy: Rodzic pokazuje dziecku ruchy do naśladowania (np. lot motyla, lot pszczół, budowanie gniazd przez ptaki, kiełkowanie roślin itp.). Wszystko dzieje się w rytm muzyki. Dzieci naśladują ruchy, wyrażają muzykę swobodnym tańcem, ruchem, gestem, mimiką.

Następnie wykonujemy ćwiczenia oddechowe: unosimy ręce do góry – wdech, opuszczamy ręce w dół – wydech (wykonujemy 8 powtórzeń). Pamiętajmy o zasadzie wdech nosem – wydech ustami).

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

W tym tygodniu proponuję następujące zadania ruchowe:

  1. Poruszanie się według wskazówek rodzica np. zrób jeden krok w przód, zrób jeden krok do tyłu, zrób jeden krok w prawo itd. (pamiętajmy, że stojąc naprzeciwko dziecka nasza prawa to dziecka lewa ręka, dlatego zawsze pokazujemy zadania na zasadzie odbicia lustrzanego).
  2. Klęk podparty (potrzebny będzie koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymajcie w tej pozycji 5 sekund, powrót do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczymy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Zwracamy uwagę na proste plecy.
  3. Przejścia równoważne. Na podłodze rozciągamy sznurek, grubszą nić lub zwinięty ręcznik. Stajemy za lub obok dziecka i asekurujemy, zwracając uwagę na prawidłowe ustawienie stóp w trakcie wykonywania ćwiczenia.
  4. „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy sznurka lub nici. Przywiązujemy je w różnorodnych konfiguracjach np. nisko, wyżej. Dziecko musi przejść nad, przeskoczyć, czołgać się pod. Pamiętamy o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę. Trudność zadania powinna być adekwatna do możliwości ruchowych dziecka.

 

Sylwia Rubacha

 

Zajęcia kształtujące  kreatywność

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Zachęcam do zaprojektowania i wykonania pracy na temat: "Ekologiczna Marzanna".

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Zachęcam do wypełnienia konturu  wiosennego kwiatka, np. krokusa  materiałami dostępnymi w domu.

Proponuję  również  wykonać pracę "Kolorowy wazon" techniką dowolną.

 

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

Wykonaj stroik wiosenny (wielkanocny) lub ozdobę świąteczną (wielkanocną). Wykorzystaj do pracy materiały, które posiadasz w domu.

 

Małgorzata Milczarek

 

 

 

 Propozycja ćwiczeń rozwijających komunikowanie się 

 

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

Ćwiczenia oddechowe (zdmuchiwanie z dłoni piórek, kawałków bibuły, zdmuchiwanie świecy). Pamiętamy, aby w stanie spoczynku, buzia byłą zawsze zamknięta, a oddychanie odbywało się przez nos. 

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych (wargi-cmokanie, prychanie, zaciskanie warg, szeroki uśmiech; język-kląskanie, przesuwanie wzdłuż górnych i dolnych zębów).

Ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów przedmiotów z otoczenia- pod blatem stołu w sposób niewidoczny dla ucznia demonstrujemy dźwięk kluczy, nożyczek, dzwonka, pukamy drewniane klocki o siebie itp.). Zgadywanie jakie słowo zostało wypowiedziane- dorosły wypowiada bardziej lub mniej znane słowa z podziałem na sylaby.

Utrwalanie i wzbogacanie słownika w obszarze „żywność”. Wskazujemy, a uczeń nazywamy produkty żywnościowe, które mamy w otoczeniu. Mają to być produkty które używamy na co dzień, ale również produkty mniej znane. Jeżeli uczeń nie potrafi podpowiadamy, ale odnotowujemy, żeby przy następnych ćwiczeniach do tego słowa powrócić.

Wykonywanie poleceń. Ćwiczenia dobieramy adekwatnie do możliwości. Ćwiczenia łatwiejsze – daj kubek, daj telefon oraz inne przedmioty które mamy w zasięgu. Ćwiczenia trudniejsze-polecenia złożone np.: daj kubek i telefon, daj ścierkę, kubek i łyżkę (wypowiadamy w całości nie ułatwiamy, aby osoba podało jeden przedmiot, a później przypominamy o kolejnym).

W oparciu o książki z obrazkami dostępne w domu ćwiczymy budowanie zdań prostych i rozwiniętych.

Ćwiczenia dodatkowe- trudniejsze

Czytamy uczniowie krótkie opowiadanie lub fragment książki dostępnej domu (ćwiczymy uwagę słuchową). Następnie zadajemy kilka pytań dotyczących bezpośrednio usłyszanej treści (o kim było opowiadanie? co się stało? jak miał na imię bohater? itp. Jeśli jest możliwość zadajemy proste pytania wymagające wyciągnięcia wniosków- przewidywania co może być dalej? dlaczego tak się zachował? czy zrobił dobrze? itp.

Zabawa w przeciwieństwa. Osoba dorosła podaje przymiotnik –cechę uczeń wymyśla przeciwieństwo (jasny-ciemny, zimny-ciepły, ostry-…, biały-…, odważny- …, wąski-…, płaski-…, dobry-…, pełny-…, prosty-…, słodki- … itp.  

 Małgorzata Romanowska

Rewalidacja poznawczo – społeczna

Tydzień 23-27.03.2020 rok



Zachęcam do usprawnianie motoryki małej poprzez modelownie z plasteliny kuleczek, wałeczków tworząc wiosenne kwiatki.

 

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi zachęcam do wykonania kartki wielkanocnej lub ozdoby świątecznej. Wykorzystaj do tego materiały, jakie posiadasz w domu.

 

Agnieszka Warda

 

Zajęcia rewalidacyjne w kierunku ćwiczeń koncentracji uwagi 

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Wyszukaj różnice wykorzystując dostępne źródła informacyjne oraz własne obserwacje między zimą a wiosną -  co zmieniło się za oknem , obserwacje zapisz na kartce lub narysuj na kartce.

 

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

Malowanie i wyszukiwanie ukrytych figur w mozaice. Z pomocą rodziców wydrukuj pustą plansze wypełniona trójkątami oraz kwadratami. Następnie postaraj się zamalować trójkąty i kwadraty oraz inne znane ci figury geometryczne, każdy na inny kolor. Po przypomnieniu figur geometrycznych możesz stworzyć dowolny rysunek z tych figur. Wzór podany niżej.

 ka1ka2

 

 

Kamil Latosiewicz

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Z pomocą rodziców proszę wydrukować obrazek. Następnie rozciąć obrazek wg linii cięcia. Następnie uczeń powinien ułożyć obrazek w całość i przykleić na kartce papieru. Po wykonaniu tego zadania uczeń koloruje wg uznania.

kam5

 

Kamil Latosiewicz

 
 
Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność

 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

 

Temat: Wiosna w sadzie.

Na kartonie o formacie a4, w  kolorze zielonym namaluj brązową farbą kontury drzew. Do gałązek poprzyklejaj niewielkie kawałeczki białej lub różowej bibuły, tak aby przypominały kwiaty.

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Temat: Kolorowa piłka.

Na kartonie z bloku rysunkowego za pomocą cyrkla  narysuj duże koło. Na jego powierzchni narysuj powtarzające się elementy (np. kwiaty, koła, kwadraty), tak aby zakomponować całe koło. Szkic pokoloruj kredkami.

UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

Poproś o pomoc Rodziców lub rodzeństwo.

Dariusz Młynarczyk

 

Zajęcia rewalidacyjne usprawniające techniki szkolne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

„Witamy Wiosnę” narysuj i pokoloruj rysunek, w którym wyobrażasz sobie przyjście wiosny. Możesz, też ułożyć krótki wierszyk na ten temat.

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

„Witamy Wiosnę”

Narysuj i pokoloruj rysunek, na którym znajdują się drzewa z młodymi listkami, kwiaty na łące, oraz powracające ptaki.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

„Witamy Wiosnę” narysuj i pokoloruj rysunek, na którym znajdują się, obudzone po zimie zwierzęta. Jak myślisz czy wszystkie spały w zimie?

 

Michał Becherka

Rewalidacja poznawczo–społeczna
Tydzień 16-20 marca 2020 r.
 
Drodzy uczniowie zachowajcie szczególne środki higieny w swoim najbliższym otoczeniu, myjcie ręce ciepłą wodą  z mydłem, przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami, powrotu do domu z podwórka. Płucz owoce i warzywa długo w ciepłej wodzie. Odżywiajcie się zdrowo jedzcie warzywa i owoce, pijcie dużo wody. Unikajcie słodyczy, napojów gazowanych. Zostańcie w domu.
 
 
Tydzień 23-27 marca 2020 r. 

         

 Witamy wiosnę za oknem.

- obserwujcie zmiany pogody za oknem wiosną, jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę. Wspólnie z rodzicami, opiekunami próbujcie odgadnąć ich nazwy.

- wymień kolory pojawiające się wiosna w przyrodzie.

- narysuj co zaobserwowałeś np. ptaki, pączki kwiatów, kwiaty.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Podnoszenie sprawności manualnych.

Zachęcam np. na kartce bloku, papieru kolorowego wylepić z plasteliny wiosenne kwiaty.

 

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Ćwiczenia w mówieniu:

- wymień produkty spożywcze, które wkładamy do koszyka wielkanocnego np. sól,pieczywo

- zachęcam rodziców do wspólnego ułożenia życzeń z dziećmi na święta wielkanocne, które możecie  przekazać rodzinie, znajomym.

Drodzy uczniowie i rodzice w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi życzę wam zdrowia, spokojnych pełnych miłości świąt w gronie najbliższych wam osób. Pozdrawiam serdecznie.                                                                                                                     

                                                                                                      Anna Grabowicz

 
 
                                       

Zajęcia biblioteczne

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


– „Koszmarny Karolek i zła Zula”.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek pisze listy

 

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i mega bombowa maszyna czasowa

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek idzie spać

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i urodzinowe przyjęcie

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i wielkie zakupy

Wioletta Kubiak

 
Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK