ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

2 PP - wych. M. Milczarek

Klasa 2 PP

wych. Małgorzata Milczarek

 

 

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7. Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Zastanów się nad znaczeniem różnych potraw w święconce.
Narysuj i pokoloruj koszyczek ze święconką.
Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Marzena Wrońska
 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Proponuję wyjść od ustalenia dnia tygodnia, miesiąca, pory roku. Polecam  codzienną obserwację pogody. Zachęcam do rozmowy na tematy: co nas otacza?, prace w ogrodzie-przypomnienie nazw narzędzi ogrodniczych, dawne zwyczaje powitania wiosny. Ćwiczcie: pisanie swojego imienia i nazwiska , odczytywanie godzin na zegarze oraz  proste obliczenia matematyczne (dodawanie i odejmowanie).

Przysposobienie do pracy

Proponuję zachęcać dzieci do prostych prac  domowych (ścielenie łóżka,  układanie i segregowanie ubrań, składanie w pary np. skarpetek) oraz prac przydomowych np. grabienie liści, prace w ogrodzie. Zachęcam również do ćwiczeń z samoobsługi tj. ubieranie i rozbieranie się, mycie, przygotowanie kanapki, itp.  Przypominam o świeżym powietrzu i częstym myciu rąk.

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Zachęcam do korzystania z gier planszowych.

Proponuję przypominać i stosować formy grzecznościowe.

Zajęcia kształtujące kreatywność

Zachęcam do zaprojektowania i wykonania pracy  na temat; "Ekologiczna Marzanna". 

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Po ustaleniu dnia tygodnia, miesiąca, pory roku, proponuję opisać pogodę i poruszyć następujące tematy(rozmowa, obrazki ,przypomnienie nazw wiosennych kwiatów i ptaków oraz nowalijek):

WIOSNA-charakterystyczne cechy, oznaki wiosny.

Wiosenne kwiaty. Budowa kwiatu. Nowalijki.

Wiosenne ptaki. Obliczenia kalendarzowe.

Zachęcam także do korzystania z materiałów edukacyjnych dostępnych na stronach MEN.

 

Przysposobienie do pracy

Proponuję włączanie swoich pociech w przygotowywanie prostych posiłków, np. wykonywanie kanapek z nowalijkami, parzenie herbaty, gotowanie kisielu, budyniu lub galaretki.

Zachęcam uczniów do ćwiczeń z samoobsługi ( ubieranie i rozbieranie się, zapinanie guzików, nap , rzepów,wiązanie sznurowadeł, ścielenie łóżka, itp.)

Proszę angażować dzieci w czynności pielęgnacyjne rośliny domowe (podlewanie,przesadzanie kwiatów).

Pamiętajcie  o zasadach higieny i częstym ich stosowaniu .

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Proponuję rozmowę  i próby przekazania podstawowych wiadomości na temat pór roku.

Zachęcam do rozwiązywania zagadek. Polecam gry planszowe.

Zajęcia kształtujące kreatywność

Zachęcam do wypełnienia konturu wiosennego kwiatka ,np. krokusa  materiałami dostępnymi w domu.

Proponuję  również wykonać pracę " Kolorowy  wazon”techniką dowolną.

Małgorzata Milczarek

 

 Drodzy uczniowie!

Przygotowałam dla was kolejne tematy, ćwiczenia i zadania. Postarajcie się je wykonać samodzielnie, a jeśli nie będziecie mogli zrobić sami, wtedy poproście o pomoc rodziców, rodzeństwo lub mnie. Zachęcam do korzystania z materiałów rekomendowanych przez MEN. Przypominam o bezpieczeństwie i higienie.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Przygotowania do świąt.

Odpowiedz na pytanie: Jakie święta się zbliżają?

Odszukaj w kalendarz, kiedy wypadają święta i zapisz daty w zeszycie. Policz, ile dni zostało do świąt (na przygotowania).

-Poćwicz pisanie imienia i nazwiska.

-Zaplanuj zakupy na święta. Przygotuj listę zakupów.

-Zabawa w „Sklep”.

-Przypomnij sobie banknoty i monety polskie. 

-Oblicz, ile zapłacisz za zakupy: jeśli kupiłaś artykuły za 5 złotych i 3 złote, a ile jeżeli kupiłaś produkty za 4 złote i 2 złote.

 

Przysposobienie do pracy

Sprzęt gospodarstwa domowego. Wymień sprzęty i urządzenia służące do prac porządkowych i utrzymania czystości znajdujące się w twoim domu. Możesz zapisać ich nazwy w zeszycie.

Włącz się w czynności porządkowe: posprzątaj swój pokój, pomagaj rodzicom.

Posadź cebulę w doniczce.    

 

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

 Przeczytaj i rozwiąż zagadki:

  1. Stoi w kuchni szafka,                                                              2. Ma pokrętła i guziki,

           ten, kto jej używa                                                                        szybkę przeźroczystą,

           wie, że jest przydatna,                                                                chętnie  przyjmie brudną odzież,

           bo wszystko pozmywa.                                                               by oddać nam czystą.  

                              

Wybierz bajkę i wysłuchaj (strona: edukacyjne bajki do poczytania).

 

Zajęcia kształtujące kreatywność

Wykonaj stroik wiosenny (wielkanocny) lub ozdobę świąteczną (wielkanocną). Wykorzystaj do pracy materiały, które posiadasz w domu.

Małgorzata Milczarek

  

Przysposobienie do pracy

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Proszę Rodziców o przeczytanie poniższej treści swoim dzieciom.

Zachęcam uczniów do włączania się na miarę swoich możliwości w czynności związane z przygotowywaniem posiłków.

Możecie samodzielnie każdego dnia zrobić sobie śniadanie, kolację, umyć naczynia po posiłku i odłożyć na miejsce, zadbać o porządek wokół siebie, zwłaszcza w miejscu, gdzie przygotowuje się jedzenie.

Można pod nadzorem rodziców włączać się aktywnie w przygotowanie potraw wymagających większego nakładu pracy np. pomoc w gotowaniu obiadu (umyć i obrać ziemniaki oraz warzywa na zupę, zetrzeć na tarce warzywa na surówkę) czy pomóc w zrobieniu ciasta, sałatki lub innych ulubionych potraw domowników.

Przypominam o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny!

Postaram się zaproponować kilka sprawdzonych przepisów, które będzie można wykorzystać i wspólnie z rodzicami w domu przygotować coś smacznego.

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Propozycja kulinarna: 

mz1 1

 

Bułeczki maślane z rodzynkami

Składniki na około 26 bułeczek:

150g masła,

500ml mleka,

 20g suchych drożdży lub 40g świeżych

Pół łyżeczki soli,

100-150g cukru,

ok 1kg mąki pszennej

200g rodzynków

Uwaga: w składzie bułeczek nie ma jajek

Do posmarowania:

1 jajko roztrzepane z 1 łyżka mleka

Wykonanie:

Rodzynki namoczyć przez kilka minut w gorącej wodzie. Masło roztopić i odstawić do lekkiego ostudzenia. 

Przy użyciu drożdży suszonych: Mąkę pszenną przesiać i wymieszać z pozostałymi składnikami (oprócz masła). Wyrobić gładkie, elastyczne ciasto, pod koniec dodając roztopiony tłuszcz.

Przy użyciu drożdży świeżych: Najpierw należy przygotować rozczyn. W tym celu drożdże wymieszać z ok. 100 ml letniego mleka, łyżką cukru i taką ilością mąki, odebranej z reszty składników, aby uzyskać rozczyn o konsystencji kwaśnej śmietany. Odstawić na 15 min, żeby drożdże "ruszyły". Następnie do rozczynu dodać pozostałe składniki: mleko (400 ml), cukier (ok. 140 g), sól, resztę mąki i wyrobić gładkie, elastyczne ciasto, pod koniec dodając roztopiony tłuszcz i odcedzone rodzynki.

Z ciasta uformować kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (około 1godziny).

Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić i podzielić na 26 równych części (około 70 g każda). Uformować okrągłe bułeczki. Ułożyć na blaszce, odstawić do napuszenia na około 20minut. Kiedy podrosną posmarować roztrzepanym jajkiem.  

Piec około 10 minut w temperaturze 180°C do rumianego koloru. Spożywać po wystudzeniu.

Smacznego!

 

Tydzień 30.03- 3.04. 2020 r.

Propozycje kulinarne:

 mz1 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Babeczki śmietankowe:

Ciasto:

200g mąki pszennej (szklanka i 3łyżki)

70g cukru pudru (szklanka ma 170g)

100g masła

1 żółtko

40g śmietany 18% (3łyżki i trochę)

Mąka do podsypania, jajko do smarowania.

Krem:

400ml mleka

Budyń jasny bez cukru

20g cukru (1,5 łyżki)

Wykonanie:

Połączyć wszystkie składniki dość szybko na jednolita masę. Tak przygotowane ciasto kruche wstawić do lodówki na ok. pół godziny (schłodzić).Ugotować budyń wg przepisu na opakowaniu, ale z mniejszą ilością mleka (400ml). Około ¾ ciasta rozwałkować na grubość 3-4mm, wyłożyć nim foremki, nałożyć zimny krem (ugotowany wcześniej budyń). Pozostałe ciasto rozwałkować, wyłożyć na foremki, docisnąć, ponakłuwać, posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku na lekko złoty kolor. Po upieczeniu i ostygnięciu posypać cukrem pudrem.

 

Piernik:

 mz1 4

 

Bardzo łatwo go wykonać przez uczniów i zawsze się udaje.

Składniki:

1,5szkl. cukru,

1szkl. oleju

 3całe jajka

1słoik dżemu (najlepiej swojej roboty)

2łyżki kakao

 4szkl. mąki

 2szkl. mleka

 2łyżeczki sody

 100g rodzynek

 1przyprawa do piernika

Wykonanie:

Cukier, olej, dżem, jaja, przyprawę do piernika, kakao dokładnie wymieszać mikserem, dodać mąkę wymieszaną z sodą
i dolewać po trochu mleka. Wlać do 2 foremek lub na dużą blachę do pieczenia i piec ok. 1 godziny.

Polewa: 100g masła, 50g cukru, 3łyżki mleka, 4łyżki kakao.

Gdy ciasto jest w piekarniku robimy polewę; na małym ogniu rozgrzewamy masło, a gdy się rozpuści, dodajemy cukier i mleko, mieszamy, aż wszystko się połączy uważając, aby masa się nie zagotowała. Na koniec zdejmujemy z ognia, dodajemy kakao i mieszamy energicznie, aż kakao dokładnie się rozpuści i nie zostaną żadne grudki.

Gdy piernik przestygnie, polewamy go polewą i odstawiamy
w chłodne miejsce. Smacznego!

Mile widziane zdjęcia z wykonanych zadań przez uczniów.

 

Tydzień 6-10 kwietnia 2020 r.

Propozycja kulinarna:

 

 mz1 2

 

Babka wielkanocna cytrynowa

Składniki:

4jajka

1szklanka cukru

1szklanka mąki pszennej

Pół szklanki mąki ziemniaczanej

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

200g roztopionego masła lub margaryny

Sok z jednej cytryny

Starta skórka z cytryny

Wykonanie:

Masło lub margarynę rozpuszczamy i pozostawiamy do wystygnięcia.

Jajka ubijamy z cukrem następnie dodajemy przesianą mąkę
z proszkiem do pieczenia.

Na końcu wlewamy przestygnięty tłuszcz i sok z cytryny, wsypujemy startą skórkę i całość miksujemy do połączenia składników.

Ciasto wylewamy na posmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą formę na bakę lub prostokątną blaszkę.

Pieczemy około 60minut w piekarniku ustawionym na 180stopni.

Po upieczeniu babkę można polukrować lub posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

 

Monika Zielińska

 

Wychowanie fizyczne 

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

Bardzo proszę, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy.
Zaczniemy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

 

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu.
  2. Bieg w miejscu.
  3. Krążenie prawą ręką w przód stojąc w miejscu (8 powtórzeń).
  4. Krążenie lewą ręką w przód stojąc w miejscu (8 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia w przód (nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste, wykonujemy 8 skłonów).
  6. Krążenia bioder (8 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Przysiady (8 powtórzeń).

Jeżeli zaobserwują Państwo, że Wasze dziecko jest zmęczone,
zróbcie kilkuminutową przerwę. Można też zmniejszyć liczbę powtórzeń.

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa „Lustro”.

Przebieg zabawy: Dziecko staje naprzeciw rodzica. Rodzic wykonuje proste ćwiczenia ruchowe takie jak: skłony, przysiady, podskoki, stanie na jednej nodze itp., a dziecko stara się odwzorować ruch na zasadzie lustra. Poziom zaawansowania ćwiczeń dobieramy do możliwości ruchowych dziecka.

  1. Zabawa „Poruszamy się w rytm melodii”.

Przebieg zabawy: Włączamy ulubioną muzykę dziecka, w rytm której dziecko może się poruszać, tańczyć, wykonywać swobodne improwizacje ruchowe.

  1. Ćwiczenie oddechowe:

Przybory potrzebne: piłka ping-pongowa.

Przebieg ćwiczenia: Dziecko ustawione z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

Sylwia Rubacha

Tydzień 23 – 27 marca 2020 r.

Pamiętamy o tym, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy.
Zaczynamy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka                                                      

  1. Marsz wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w przód, w marszu po pokoju. (8 powtórzeń każde ramię)
  5. W pozycji wyprostowanej, stojąc w miejscu staramy się unieść prawą nogę i dotknąć kolanem prawej nogi do prawego łokcia, to samo lewe kolano-lewy łokieć (8 powtórzeń na nogę).
  6. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (8 powtórzeń).
  7. Przysiady (8 powtórzeń).
  8. Podskoki obunóż (8 powtórzeń).

Zabawy ruchowe

  1.  „Piłka do kosza” – potrzebne będzie do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Dziecko ustawiamy z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby. (Itp. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, można zwiększać odległość dziecka od „kosza” i zmieniać sposób wykonania rzutu, itp. siedząc).
  2.  „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy nici. Przywiązujemy je w dowolnych konfiguracjach, wysoko nisko, nić leży, dziecko musi przejść równoważnie, czołgać się pod, przejść nad, przeskoczyć, itp. Proszę pamiętać o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

Sylwia Rubacha

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń ta ten tydzień do wykonania w domu w ramach lekcji wychowania fizycznego.

Proponuję, by do ćwiczeń przebrać się w strój sportowy. Zaczynamy od rozgrzewki tak, by przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu (ok. 30-45 sekund).
  2. Lekki trucht przez 45 sekund w miejscu.
  3. Krążenia ramion oburącz w przód i w tył (5 powtórzeń).
  4. Podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę (5 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (5 powtórzeń).
  6. Krążenia bioder (5 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, razem w obie strony po 5 powtórzeń).
  8. Krążenia nadgarstków (5 powtórzeń).
  9. Próby utrzymania równowagi stojąc na jednej nodze (3 sekundy każda noga, można to ćwiczenie wykonać dwa razy).

Jeżeli zaobserwują Państwo, że Wasze dziecko jest zmęczone, zróbcie kilkuminutową przerwę.

  1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z przyborem:

Do wykonania tych ćwiczeń potrzebna będzie dowolna piłka.

  • Stojąc podrzucamy piłkę do góry, klaśnięcie w dłonie i chwyt piłki (5 powtórzeń).
  • W staniu rozkrocznym toczenie piłki między stopami tzw. „ósemka”.
  • W siadzie skrzyżnym toczenie piłki wokół tułowia w prawą i w lewą stronę (5 powtórzeń).
  • W leżeniu przodem (ręce wyprostowane w przód) unoszenie piłki (5 powtórzeń).
  1. Zabawa ruchowa „Strzelanie goli”.

Będziemy potrzebować piłkę, za bramkę użyć można kosza na bieliznę lub kartonowego pudełka. Zadaniem dziecka jest kopnąć piłkę tak, by wpadła ona do „bramki”. Pamiętajmy by kopać w równej mierze prawą i lewą nogą. Zaczynamy z bliskiej odległości, stopniowo ją zwiększając.

  1. Doskonalenie rzutów i chwytów.

Stojąc w odległości 1-2 m wykonujemy rzuty do siebie piłką. Pamiętamy o tym, że im mniejsza piłka tym trudniej ją chwycić. Polecam więc piłki w standardowym rozmiarze. Określamy sposób wykonania rzutu i chwytu (jednorącz prawa, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz zza głowy itp.). Następnie możemy zwiększyć odległość od siebie lub zmienić pozycję np. rzucamy siedząc.

  1. Ćwiczenia wyciszające, uspokajające:

„Pizza” – wyobraźcie sobie, że na dłoni macie kawałek gorącej, pachnącej pizzy. Najpierw wąchasz zapach pizzy nosem, a potem studzisz ją ustami, wydychając powietrze.

Pamiętajcie, by zadbać o higienę osobistą po wykonanych ćwiczeniach.

Sylwia Rubacha

 

Rewalidacja poznawczo – społeczna

Tydzień 23-27.03.2020 rok


Zachęcam do usprawnianie motoryki małej poprzez modelownie z plasteliny kuleczek, wałeczków tworząc wiosenne kwiatki.

 


Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi zachęcam do wykonania kartki wielkanocnej lub ozdoby świątecznej. Wykorzystaj do tego materiały, jakie posiadasz w domu.

 

Agnieszka Warda

Zajęcia rewalidacyjne w kierunku ćwiczeń koncentracji uwagi 

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Wyszukaj różnice wykorzystując dostępne źródła informacyjne oraz własne obserwacje między zimą a wiosną -  co zmieniło się za oknem , obserwacje zapisz na kartce lub narysuj na kartce.

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok

Malowanie i wyszukiwanie ukrytych figur w mozaice. Z pomocą rodziców wydrukuj pustą plansze wypełniona trójkątami oraz kwadratami. Następnie postaraj się zamalować trójkąty i kwadraty oraz inne znane ci figury geometryczne, każdy na inny kolor. Po przypomnieniu figur geometrycznych możesz stworzyć dowolny rysunek z tych figur. Wzór podany niżej.

 ka1ka2

 

 

Kamil Latosiewicz

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Z pomocą rodziców proszę wydrukować obrazek. Następnie rozciąć obrazek wg linii cięcia. Następnie uczeń powinien ułożyć obrazek w całość i przykleić na kartce papieru. Po wykonaniu tego zadania uczeń koloruje wg uznania.

kam5

 

Kamil Latosiewicz

 
Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność

 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

 

Temat: Kolorowa piłka.

Na kartonie z bloku rysunkowego za pomocą cyrkla  narysuj duże koło. Na jego powierzchni narysuj powtarzające się elementy (np. kwiaty, koła, kwadraty), tak aby zakomponować całe koło. Szkic pokoloruj kredkami.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Temat: Wiosna w sadzie.

Na kartonie o formacie a4, w  kolorze zielonym namaluj brązową farbą kontury drzew. Do gałązek poprzyklejaj niewielkie kawałeczki białej lub różowej bibuły, tak aby przypominały  kwiaty.

UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

Poproś o pomoc Rodziców lub rodzeństwo.

 

Dariusz Młynarczyk

 

Zajęcia rewalidacyjne usprawniające techniki szkolne

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

„Witamy Wiosnę” narysuj i pokoloruj rysunek, w którym wyobrażasz sobie przyjście wiosny. Możesz, też ułożyć krótki wierszyk na ten temat.

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

„Witamy Wiosnę”

Narysuj i pokoloruj rysunek, na którym znajdują się drzewa z młodymi listkami, kwiaty na łące, oraz powracające ptaki.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

„Witamy Wiosnę” narysuj i pokoloruj rysunek, na którym znajdują się, obudzone po zimie zwierzęta. Jak myślisz czy wszystkie spały w zimie?

 

Michał Becherka

 Rewalidacja wzmacniająca kondycję fizyczną  

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu zalecam spacery na świeżym powietrzu. Pamiętamy, aby unikać dużych skupisk. Zachowajmy wszelkie środki ostrożności. Po powrocie do domu umyjmy ręce ciepłą wodą i mydłem oraz postępujmy zgodnie z zaleceniami Sanepidu.

 

Tydzień 23 - 27.03.2020 r.

 

W tym tygodniu proponuję zabawę ruchową do muzyki Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna” – taniec obudzonych z zimowego snu zwierząt.

Przebieg zabawy: Rodzic pokazuje dziecku ruchy do naśladowania (np. lot motyla, lot pszczół, budowanie gniazd przez ptaki, kiełkowanie roślin itp.). Wszystko dzieje się w rytm muzyki. Dzieci naśladują ruchy, wyrażają muzykę swobodnym tańcem, ruchem, gestem, mimiką.

Następnie wykonujemy ćwiczenia oddechowe: unosimy ręce do góry – wdech, opuszczamy ręce w dół – wydech (wykonujemy 8 powtórzeń). Pamiętajmy o zasadzie wdech nosem – wydech ustami).

 

Tydzień 30.03.-3.04.2020 r.

 

W tym tygodniu proponuję następujące zadania ruchowe:

  1. Poruszanie się według wskazówek rodzica np. zrób jeden krok w przód, zrób jeden krok do tyłu, zrób jeden krok w prawo itd. (pamiętajmy, że stojąc naprzeciwko dziecka nasza prawa to dziecka lewa ręka, dlatego zawsze pokazujemy zadania na zasadzie odbicia lustrzanego).
  2. Klęk podparty (potrzebny będzie koc lub mata), wyprost prawej ręki w przód, wytrzymajcie w tej pozycji 5 sekund, powrót do klęku podpartego. Na tej zasadzie ćwiczymy każdą kończynę (prawa, lewa ręka – prawa, lewa noga). Ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy. Zwracamy uwagę na proste plecy.
  3. Przejścia równoważne. Na podłodze rozciągamy sznurek, grubszą nić lub zwinięty ręcznik. Stajemy za lub obok dziecka i asekurujemy, zwracając uwagę na prawidłowe ustawienie stóp w trakcie wykonywania ćwiczenia.
  4. „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy sznurka lub nici. Przywiązujemy je w różnorodnych konfiguracjach np. nisko, wyżej. Dziecko musi przejść nad, przeskoczyć, czołgać się pod. Pamiętamy o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę. Trudność zadania powinna być adekwatna do możliwości ruchowych dziecka.

Sylwia Rubacha

Zajęcia biblioteczne

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

 

  1. - „Koszmarny Karolek i zła Zula”.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek pisze listy

 

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i mega bombowa maszyna czasowa

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek idzie spać

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i urodzinowe przyjęcie

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i wielkie zakupy

 

 

Wioletta Kubiak

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK