ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
95-015 Głowno
ul. Kopernika 26a
tel./fax (42) 719-08-54
.

Spis treści

1 PP - wych. M. Zielińska

Klasa 1 PP
wych. Monika Zielińska

 

 

Religia

Tydzień 16-20 marca 2020 r.


Temat: Poznajemy Pismo Święte.

Zapoznaj się z fragmentem Łk. 15. 1-7. Narysuj zagubioną owieczkę - pomaluj ją.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.


Temat: Przypomnij sobie poznane modlitwy.

Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

 

Zastanów się nad znaczeniem różnych potraw w święconce.
Narysuj i pokoloruj koszyczek ze święconką.
Wysłuchaj Mszy Świętej w telewizji.

Marzena Wrońska

 

 

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

W związku z zaistniałą sytuacją i koniecznością nauki w domu proszę, żeby uczniowie klasy I PP codziennie na miarę swoich możliwości (ewentualnie z pomocą rodziców):

  • wykonywali proste zadania zawarte w pomocy edukacyjnej „Uczę się z kartami pracy- część 3”, 
  • robili ćwiczenia tematyczne odbite na ksero (dostosowane do indywidualnych możliwości każdego ucznia),
  • dokonywali codziennej obserwacji pogody- karta pracy nr.1
  • ćwiczyli swój podpis (niech każda karta pracy będzie samodzielnie podpisana przez ucznia),
  • przestrzegali zasad bezpieczeństwa i higieny, przebywali w domu i w sposób szczególny stosowali się do zaleceń przekazywanych w mediach i za pomocą innych technologii informacyjnych, związanych z ochroną przed zarażeniem koronawirusem,
  • pamiętali o aktywności ruchowej,
  • pomagali w domowych obowiązkach – karta pracy nr.2
  • wykorzystali propozycje nauki, ćwiczeń fizycznych i zagospodarowania czasu wolnego, zamieszczane i aktualizowane przez nauczycieli na stronie internetowej naszej szkoły.

Wykonane zadania i ćwiczenia w kartach pracy zachowujemy, a kiedy tylko będzie możliwość powrotu do szkoły wszystkie prace będą sprawdzone i ocenione, przewidziana również nagroda.

Mile widziane zdjęcia z realizacji zadań domowych lub inne formy informacji zwrotnej do wychowawcy.

W razie pytań i wątpliwości związanych z nową sytuacją i zdalnym nauczaniem można kontaktować się ze mną telefoniczne lub mailowo.
Z góry dziękuję za współpracę.

Wychowawca Monika Zielińska

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Tydzień 16 - 20 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Witamy wiosnę. (Pierwsze symptomy wiosny w przyrodzie, zwyczaj topienia marzanny, powroty ptaków).

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Ćwiczenia kalendarzowe – karta pracy nr.1
  2. „Uczę się kartami pracy- część 3” – od str.11 do 26

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Wiosenne prace w ogrodzie. (Narzędzia ogrodnicze, wiosenne prace w ogrodzie, rozwój rośliny, części roślin).

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Ćwiczenia kalendarzowe – karta pracy nr.1
  2. „Uczę się kartami pracy- część 3” – od str.26 do 29
  3. Figury geometryczne- ćwiczenia utrwalające: (nazywanie figur, kolorowanie w obrębie konturu, układanie wg wzrastającej wielkości) - karty pracy ksero.

 

Tydzień 30.03- 3.04. 2020 r.

Tematyka zajęć: Zwierzęta i ich młode. (Zwierzęta domowe, różne rodzaje hodowli zwierząt, znaczenie hodowli zwierząt dla człowieka).

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Ćwiczenia kalendarzowe – karta pracy nr.1
  2. „Uczę się kartami pracy- część 3” – od str.59 do 72
  3. Obliczenia pieniężne w poznanym zakresie (Ile to jest? Uzupełnianie zapisów, przeliczanie monet, co jest tańsze a co droższe?) – zindywidualizowane karty pracy ksero.

 

Tydzień 6-10 kwietnia 2020 r.

Tematyka zajęć: Święta Wielkanocne. (Przygotowania do świąt w naszych domach, zwyczaje i tradycje świąteczne, symbolika świąt).

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Ćwiczenia kalendarzowe – karta pracy nr.1
  2. „Uczę się kartami pracy- część 3” – od str.30 do 46
  3. Śledzenie bieżących wydarzeń w Polsce i na świecie za pośrednictwem TV, oglądanie programów informacyjnych.

Monika Zielińska

Przysposobienie do pracy

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Gospodarstwo domowe.

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Urządzenia elektryczne w mieszkaniu- ćwiczenia utrwalające (nazywanie urządzeń) – zindywidualizowane karty pracy ksero.
  2. Propozycja obejrzenia filmiku w Internecie nt. Jakich zasad należy przestrzegać, by bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych?
  3. Zadanie domowe - wykonać wybrane przez siebie czynności domowe wykorzystując urządzenia elektryczne (może to być np. odkurzanie, włączenie prania, zmywarki, obsługa miksera itp.) karta pracy nr.2

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Zawód ogrodnik.

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Jeżeli masz taką możliwość obejrzyj krótki filmik w Internecie
    o zawodzie ogrodnika
    :
  2. Zadanie domowe – można rozsadzić kwiaty doniczkowe, wsadzić młode odnóżki do doniczek lub pojemników po jogurcie, zrobić mini ogródek na parapecie wysiewając nasiona np. rzeżuchy czy inne - karta pracy nr.2

 

Tydzień 30.03- 3.04. 2020 r.

Tematyka zajęć: Wiosenne porządki.

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Zadanie domowe – pomoc rodzicom w wiosennych porządkach, jeżeli będzie ładna pogoda można np. umyć okna planując wykonywaną pracę; czyszczenie framug, mycie a następnie polerowanie szyb, układanie swoich ubrań na półce; segregowanie odzieży zimowej i wiosennej - karta pracy nr.2
  2. Pomocny może być filmik na You Tube „Środki czystości” Ula Pedantula:
  3. Zachęcam do zachowań proekologicznych.
  4. Wykonanie palemki wielkanocnej.

 

Tydzień 6-10 kwietnia 2020 r.

Tematyka zajęć: Przygotowania do świąt.

Podaję propozycje zadań do wyboru zależnie od możliwości ucznia.

  1. Zadanie domowe – pomoc rodzicom w przedświątecznych porządkach np. ścieranie kurzu i zabrudzeń, mycie podłóg, odkurzanie itp. ze szczególnym zwróceniem uwagi na właściwe i bezpieczne posługiwanie się środkami służącymi do czyszczenia i innymi detergentami wykorzystywanymi do mycia i sprzątania - karta pracy nr.2
  2. Pomoc rodzicom w przygotowywaniu świątecznych potraw.
  3. Propozycja kulinarna- przepis na PIERNIK; bardzo łatwo go wykonać przez uczniów i zawsze się udaje.
    Składniki: 1,5szkl. cukru, 1szkl. oleju, 3całe jajka,1słoik dżemu (najlepiej swojej roboty), 2łyżki kakao, 4szkl. mąki, 2szkl. mleka, 2łyżeczki sody, 100g rodzynek, 1przyprawa do piernika.

Wykonanie: cukier, olej, dżem, jaja, przyprawę do piernika, kakao dokładnie wymieszać mikserem, dodać mąkę wymieszaną z sodą i dolewać po trochu mleka. Wlać do 2 foremek lub na dużą blachę do pieczenia i piec ok. godziny.

Polewa: 100g masła, 50g cukru, 3łyżki mleka, 4łyżki kakao.

Gdy ciasto jest w piekarniku robimy polewę; na małym ogniu rozgrzewamy masło, a gdy się rozpuści, dodajemy cukier i mleko, mieszamy, aż wszystko się połączy uważając, aby masa się nie zagotowała. Na koniec zdejmujemy z ognia, dodajemy kakao i mieszamy energicznie, aż kakao dokładnie się rozpuści i nie zostaną żadne grudki.

Gdy piernik przestygnie, polewamy go polewą i odstawiamy w chłodne miejsce. Smacznego!

Mile widziane zdjęcia z wykonanych zadań przez uczniów.

Monika Zielińska

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Wywiad z wybraną osobą w rodzinie.

Prośba do rodzica o przeczytanie poniższej propozycji uczniowi, jeżeli uczeń nie opanował umiejętności czytania.

  1. Propozycja: Przeprowadź wywiad np. z mamą.
  2. Możesz zadać mamie dowolne pytania a możesz skorzystać
    z podpowiedzi.
  3. Przykładowe pytania do wywiadu:

Mamo

  • Który przedmiot w szkole lubiłaś najbardziej?
  • Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?
  • Gdybyś wygrała w totolotka na co byś przeznaczyła pieniądze?
  • Dokąd chciałabyś pojechać na wymarzony urlop?

Dziękuję za rozmowę.

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

Tematyka zajęć: Komunikacja w rodzinie.

Prośba do rodzica o przeczytanie poniższej treści uczniowi,
jeżeli uczeń nie opanował umiejętności czytania.

Komunikacja, mimo iż kojarzy się nam głównie z ruchem drogowym,
dotyczy także osób. I tak jak na drodze musimy przestrzegać przepisów ruchu drogowego, tak też w relacjach z innymi osobami obowiązują pewne zasady.

Komunikacja to porozumiewanie się, wymiana myśli i kontakt osobowy.

Poprawne relacje miedzy dziećmi i rodzicami są istotnym elementem szczęścia rodziny. Więź rodzinna wymaga starannej pielęgnacji, wyrażania życzliwości i wdzięczności za okazaną pomoc. Pielęgnowanie więzi polega również na rozmowie.

Zasady skutecznego porozumiewania się:

  1. Patrz w oczy rozmówcy, a nie w niebo.
  2. Jasno formułuj swoje opinie.
  3. Nie przerywaj wypowiedzi drugiej osoby.
  4. Nie ośmieszaj rozmówcy ani tego co mówi.
  5. Jeśli czegoś nie rozumiesz zadawaj pytania.
  6. Mów o tym co czujesz.
  7. Bądź uczciwy, szczery, ale też taktowny i grzeczny.
  8. Przeproś, jeśli wypowiedziałeś słowa, które mogły kogoś zranić.

 Zachowania niepożądane:

  • Podniesiony głos,
  • Przekrzykiwanie drugiej osoby,
  • Przerywanie wypowiedzi,
  • Obrażanie się,
  • Tupanie.

DOBRE RADY

  1. Szczerze i otwarcie rozmawiaj z rodzicami o swoich problemach.
  2. Słuchaj rad i pouczeń to wyraz miłości Rodziców do Ciebie.\
  3. Uważaj jakich słów używasz, rozmawiając z rodzicami- zrezygnuj z agresji.
  4. Również od Ciebie zależy, jak wyglądają Twoje stosunki z rodzicami/ rodzeństwem - zawsze możesz coś zmienić na lepsze

 

Tydzień 30.03- 3.04. 2020 r.

Tematyka zajęć: Rozpoznajemy emocje.

Prośba do rodzica o przeczytanie poniższych propozycji uczniowi, jeżeli uczeń nie opanował umiejętności czytania oraz pomoc w wykonaniu wybranych zadań.

  1. Propozycja obejrzenia filmiku dotyczącego różnych emocji, rozpoznawanie emocji wyrażonych tańcem – ćwiczenie,

  1. Spróbuj, wykorzystując kredki i kartkę papieru nadać kolor emocjom:

Narysuj 2 koła oznaczające; jedno ZŁOŚĆ, drugie RADOŚĆ. Pokoloruj je kredkami.

  1. Dokończ zdania:

    Jestem zły gdy.........

           Jestem radosny gdy………

Tydzień 6-10 kwietnia 2020 r.

Tematyka zajęć: Wspólne spędzanie czasu w rodzinie.

Prośba do rodzica o przeczytanie poniższej propozycji uczniowi,
jeżeli uczeń nie opanował umiejętności czytania.

  1. Zachęcam do aktywnego uczestniczenia w przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych. Odnoszenie się z szacunkiem do rodziców, rodzeństwa, kształtowanie miłej i życzliwej atmosfery w rodzinie poprzez wypełnianie swoich obowiązków, pomoc w różnych czynnościach domowych rozmowy i wspólne spędzanie czasu.
  2. W wolnym czasie można rozwiązać krzyżówkę -„Uczę się z kartami pracy- część 3” str. 30

Monika Zielińska

 

Przysposobienie do pracy

Tydzień 16 - 20.03.2020 r.

1.Proponuję prasowanie ścierek i podkoszulek. Składanie ich i odkładanie we właściwe miejsce w szafkach.

2 . Możemy pomóc w przygotowaniu frytek. Doskonalimy umiejętności obierania ziemniaków i krojenia na plastry, słupki. Następnie z pomocą można usmażyć frytki. Do obierania wykorzystujemy obieraczki, a do krojenia niezbyt ostry nóż.Po skończonej pracy zmywamy naczynia i odkładamy je na właściwe miejsca. Pamiętajmy o częstym myciu rąk, szczególnie przed rozpoczęciem czynności w kuchni.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

1.Proponuję sprzątanie swojego pokoju: wycieranie kurzy, mycie podłóg, odkurzanie dywanu lub wykładziny .

2.Proponuję zachęcić dziecko do posprzątania swoich rzeczy na półkach z książkami lub ubraniami.

3.Włączamy dziecko do przygotowania posiłku np: obiadu. Pozwalamy na wykonanie łatwych czynności, oraz nakrywanie do stołu.

4.Ćwiczymy również umiejętność przewracania rzeczy na prawą stronę, składania ubrań i odkładania ich na właściwe miejsce.

 

Tydzień 30.03 - 03.04.2020 r.

1.Proponuję przygotowanie przez dziecko naleśników według przepisu:

1 szklanka mąki

2 jajka

1 szklanka mleka

3/4 szklanki wody najlepiej gazowanej

szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować mikserem. Smażyc na rozgrzanym tłuszczu.

Proszę czytać przepis, dziecko samodzielnie odmierza potrzebe produkty i z pomocą smaży naleśniki. Po skończonej pracy dziecko myje naczynia wyciera do sucha i odkłada naczynia. Pamiętajmy o częstym myciu rąk, szczególnie przed rozpoczęciem czynności w kuchni.

2.Proponuję pranie  ręczne bielizny, płukanie, wyzymanie i wieszanie na sznurek.

Bogusława Długołęcka

Wychowanie fizyczne 

Tydzień 16-20.03.2020 r.

Bardzo proszę, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy. Zaczniemy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu.
  2. Bieg w miejscu.
  3. Krążenie prawą ręką w przód stojąc w miejscu (8-10 powtórzeń).
  4. Krążenie lewą ręką w przód stojąc w miejscu (8-10 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia w przód (nogi rozstawione na szerokość barków, kolana proste, wykonujemy 8-10 skłonów).
  6. Krążenia bioder (8-10 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Przysiady (8-10 powtórzeń).

Jeżeli się zmęczycie, zróbcie kilkuminutową przerwę. Można też zmniejszyć liczbę powtórzeń.

Zabawy ruchowe

  1. Zabawa „Lustro”.

Przebieg zabawy: Stań naprzeciw rodzica, siostry czy brata. Rodzic, siostra lub brat wykonuje proste ćwiczenia ruchowe takie jak: skłony, przysiady, podskoki, stanie na jednej nodze itp., a Ty staraj się odwzorować ruch na zasadzie lustra. Poziom zaawansowania ćwiczeń dobieramy do możliwości ruchowych.

  1. Zabawa ruchowa „Powódź”.

Przebieg zabawy: Biegasz swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: ”Powódź”,  musisz zająć jakieś miejsce będące ponad powierzchnią podłogi, np. wejść na łóżko, wejść na krzesło, itp. (stopy dziecka nie mogą odtykać podłogi). Na koleje hasło „powódź minęła”,  wracasz do swobodnego biegu po pokoju.

  1. Ćwiczenie oddechowe:

Przybory potrzebne: piłka ping-pongowa.

Przebieg ćwiczenia: Ustaw się z jednej strony stołu, rodzic z drugiej. Ćwiczenie polega na przedmuchaniu, ciągłym spokojnym wydechem piłeczki od rodzica do dziecka i z powrotem. Staramy się by piłka na spadła ze stołu.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

 

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Pamiętamy o tym, by do ćwiczeń i zabaw przebrać się w strój sportowy. Zaczynamy od rozgrzewki tak aby przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka                                                      

  1. Marsz wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  2. Trucht wokół pokoju. (około 30-45sekund)
  3. Krążenia prawa ręką w przód, w marszu po pokoju. (8-10 powtórzeń każde ramię)
  4. Krążenia lewą ręką w przód, w marszu po pokoju. (8-10 powtórzeń każde ramię)
  5. W pozycji wyprostowanej, stojąc w miejscu staramy się unieść prawą nogę i dotknąć kolanem prawej nogi do prawego łokcia, to samo lewe kolano-lewy łokieć (8-10 powtórzeń na nogę).
  6. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (8-10 powtórzeń).
  7. Przysiady (8-10 powtórzeń).
  8. Podskoki obunóż (8-10 powtórzeń).

Zabawy ruchowe

  1.  „Piłka do kosza” – potrzebne będzie do tej zabawy piłka i kosz, może być na bieliznę lub większe pudełko, jeśli nie ma piłki może być woreczek. Ustaw się z piłką w określonej odległości od „kosza” – proszę dostosować odległość do poziomu sprawności dziecka. Wyznaczamy sposób wykonania rzutu i liczmy udane próby. (Np. 5 rzutów prawą i 5 rzutów lewą ręką, można zwiększać odległość dziecka od „kosza” i zmieniać sposób wykonania rzutu, np. siedząc).
  2.  „Tor przeszkód” – w tej wersji do utworzenia toru użyjemy nici. Przywiązujemy je w dowolnych konfiguracjach, wysoko nisko, nić leży, dziecko musi przejść równoważnie, czołgać się pod, przejść nad, przeskoczyć, itp. Proszę pamiętać o objaśnieniu dziecku w jaki sposób ma pokonać konkretną przeszkodę.

Pamiętajmy by po wykonanych ćwiczeniach zadbać o higienę osobistą.

Sylwia Rubacha

 

Tydzień 30.03. - 3.04.2020 r.

Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń ta ten tydzień do wykonania w domu w ramach lekcji wychowania fizycznego.

Proponuję, by do ćwiczeń przebrać się w strój sportowy. Zaczynamy od rozgrzewki tak, by przygotować organizm do wysiłku.

Rozgrzewka

  1. Marsz w miejscu (ok. 30-45 sekund).
  2. Lekki trucht przez 45 sekund w miejscu.
  3. Krążenia ramion oburącz w przód i w tył (8-10 powtórzeń).
  4. Podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę (8-10 powtórzeń).
  5. Skłony tułowia do lewej i prawej nogi (8-10 powtórzeń).
  6. Krążenia bioder (8-10 powtórzeń w każdą stronę).
  7. Krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, razem w obie strony po 8-10 powtórzeń).
  8. Krążenia nadgarstków (8-10 powtórzeń).
  9. Próby utrzymania równowagi stojąc na jednej nodze (3 sekundy każda noga, można to ćwiczenie wykonać dwa razy).

Jeżeli zaobserwują Państwo, że Wasze dziecko jest zmęczone, zróbcie kilkuminutową przerwę.

  1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z przyborem:

Do wykonania tych ćwiczeń potrzebna będzie dowolna piłka.

  • Stojąc podrzucamy piłkę do góry, klaśnięcie w dłonie i chwyt piłki (8 powtórzeń).
  • W staniu rozkrocznym toczenie piłki między stopami tzw. „ósemka”.
  • W siadzie skrzyżnym toczenie piłki wokół tułowia w prawą i w lewą stronę (8 powtórzeń).
  • W leżeniu przodem (ręce wyprostowane w przód) unoszenie piłki (5 powtórzeń).
  1. Zabawa ruchowa „Strzelanie goli”.

Będziemy potrzebować piłkę, za bramkę użyć można kosza na bieliznę lub kartonowego pudełka. Zadaniem dziecka jest kopnąć piłkę tak, by wpadła ona do „bramki”. Pamiętajmy by kopać w równej mierze prawą i lewą nogą. Zaczynamy z bliskiej odległości, stopniowo ją zwiększając.

  1. Doskonalenie rzutów i chwytów.

Stojąc w odległości 1-2 m wykonujemy rzuty do siebie piłką. Pamiętamy o tym, że im mniejsza piłka tym trudniej ją chwycić. Polecam więc piłki w standardowym rozmiarze. Określamy sposób wykonania rzutu i chwytu (jednorącz prawa, lewa ręka, oburącz sprzed klatki piersiowej, oburącz zza głowy itp.). Następnie możemy zwiększyć odległość od siebie lub zmienić pozycję np. rzucamy siedząc.

  1. Ćwiczenia wyciszające, uspokajające:

„Pizza” – wyobraźcie sobie, że na dłoni macie kawałek gorącej, pachnącej pizzy. Najpierw wąchasz zapach pizzy nosem, a potem studzisz ją ustami, wydychając powietrze.

Pamiętajcie, by zadbać o higienę osobistą po wykonanych ćwiczeniach.

Sylwia Rubacha

 

Zajęcia rewalidacyjne w kierunku ćwiczeń koncentracji uwagi 

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Wyszukaj różnice wykorzystując dostępne źródła informacyjne oraz własne obserwacje między zimą a wiosną -  co zmieniło się za oknem, obserwacje zapisz na kartce lub narysuj na kartce.

 

Tydzień 30.03 – 03.04. 2020 rok.

Malowanie i wyszukiwanie ukrytych figur w mozaice. Z pomocą rodziców wydrukuj pustą plansze wypełniona trójkątami oraz kwadratami. Następnie postaraj się zamalować trójkąty i kwadraty oraz inne znane ci figury geometryczne, każdy na inny kolor. Po przypomnieniu figur geometrycznych możesz stworzyć dowolny rysunek z tych figur. Wzór podany niżej.

 ka1ka2

 

 

Kamil Latosiewicz

Zajęcia kształtujące  kreatywność

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Zachęcam do zaprojektowania i wykonania pracy na temat: "Ekologiczna Marzanna".

 

Tydzień 23-27.03.2020 rok

Zachęcam do wypełnienia konturu  wiosennego kwiatka, np. krokusa  materiałami dostępnymi w domu.

Proponuję  również  wykonać pracę "Kolorowy wazon" techniką dowolną.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Wykonaj stroik wiosenny (wielkanocny) lub ozdobę świąteczną (wielkanocną). Wykorzystaj do pracy materiały, które posiadasz w domu.

 

Małgorzata Milczarek

 

 
Zajęcia kształtujące kreatywność i aktywność

 

Tydzień 16-20 marca 2020 r.

Temat: Kompozycja geometryczna z kwadratów.

Wytnij z papierów kolorowych kwadraty o różnej wielkości i kolorze (np. 10 sztuk o bokach od 2 do 10 cm.). Spróbuj na dużym kartonie z bloku rysunkowego ułożyć taką kompozycję , aby kwadraty znalazły się na całej płaszczyźnie kartonu mniej więcej w równych od siebie odległościach. Przyklej kwadraty do kartomu.

Tydzień 23 - 27 marca 2020 r.

Temat: Jan Matejko.

Na swoim komputerze, laptopie lub smartfonie wejdź w Internet . W wyszukiwarce Google wpisz nazwisko z tematu lekcji. Wejdź w zakładkę – grafika. Obejrzyj w Internecie obrazy artysty, spróbuj znaleźć  i zanotować tytuł obrazu, który najbardziej ci się podoba.

 UWAGA: Jeśli masz możliwość - zakończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Poproś o pomoc Rodziców.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Temat: Projekt pisanki wielkanocnej (Świąteczny Konkurs Plastyczny).

Na kartonie a4 należy naszkicować możliwie duży kontur jajka. Kontur należy pokryć dowolnymi motywami (młodsi uczniowie- np. paski, kropki, kwadraty, trójkąty; starsi- motywy kojarzące się z Wielkanocą – zając, baranek, bazie, koszyk z kolorowymi pisankami). Przygotowany rysunek należy pokolorować kredkami lub pastelami, pomalować farbami, wykleić plasteliną lub kolorowymi papierkami. Najbardziej cenione będą oryginalne i własne pomysły oraz solidność ich realizacji. W ocenie będą brane pod uwagę wiek i możliwości uczniów.

Zdjęcia prac proszę przesłać na adres internetowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie internetowej szkoły około 10-12 kwietnia 2020, a nagrody wręczymy po powrocie do szkoły na specjalnie zorganizowanej uroczystości.

Dariusz Młynarczyk

 
Rewalidacja poznawczo–społeczna

 

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

 

Doskonalenie umiejętności społecznych.

Zachęcam do wykonania banknotów z kartek papieru, z pomocą rodziców, napisania na nich wartości danego pieniądza. Ćwiczcie w ten sposób umiejętność posługiwania się pieniędzmi pomoże wam to w samodzielnym funkcjonowaniu. Nie bierzemy do rąk prawdziwych pieniędzy dlatego, że mogą być tam bakterie.

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu:

- proszę wymienić produktu spożywcze, które wkładamy do koszyka wielkanocnego,

- zachęcam do ułożenia życzeń na święta wielkanocne, które możecie przekazać znajomym, rodzinie z pomocą rodziców napiszcie na miarę waszych możliwości życzenia na kartce.

Drodzy uczniowie i rodzice niech Święta Wielkanocne wniosą do waszych domów dużo nadziei, miłości oraz dużo promieni słońca w wasze serca. Życzę wam zdrowia, spokoju, świąt w gronie najbliższych wam osób.

Pozdrawiam serdecznie

                                                                                                           Anna Grabowicz

 
 
Drodzy uczniowie zachowajcie szczególne środki higieny w swoim najbliższym otoczeniu, myjcie ręce ciepłą wodą  z mydłem, przed posiłkiem, podczas korzystania z toalety, zabawy ze zwierzętami, powrotu do domu z podwórka. Płucz owoce i warzywa długo w ciepłej wodzie. Odżywiajcie się zdrowo jedzcie warzywa i owoce, pijcie dużo wody. Unikajcie słodyczy, napojów gazowanych. Zostańcie w domu. 
                                           Anna Grabowicz

Zajęcia biblioteczne

Tydzień 23-27 marca 2020 r.

 

  1.  - „Koszmarny Karolek i zła Zula”.

 

Tydzień 30.03 - 03.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek pisze listy

 

Tydzień 06.04 – 08.04 2020 r.

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i mega bombowa maszyna czasowa

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek idzie spać

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i urodzinowe przyjęcie

 

Poczytaj mi CellarDorze Koszmarny Karolek i wielkie zakupy

 

 

Wioletta Kubiak

 

 

Wszystkie prawa zastrzeżone przez ZSSGŁOWNO
stronę zaprojektowała i wykonała firma SERVPARK